اپلیکیشن

تلفن همراه

July 29, 2018
19:55 یکشنبه، 7ام مردادماه 1397
کد خبر: 92715

رونمایی از دو اپلیکیشن جدید وزارت صنعت

تاکنون دو میلیون و 500 هزار کالا در این اپلیکیشن ثبت شده است و 80 هزار شرکت تمام اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند. در کالاهای وارداتی نیز خریدار می‌تواند با اسکن بارکد آن از قانونی بودن و اصل بودن کالا مطمئن شوند ضمن آنکه این اپلیکیشن کالاهای مشابه داخلی را نیز همزمان به مشتری پیشنهاد می‌کند.
 
در نمایشگاه الکامپ وزارت صنعت، معدن و تجارت از دو اپلیکیشن خود رونمایی کرد. این نرم‌افزارها که در قالب دولت الکترونیک هستند با نام‌های ال‌کارت و حامیران به بازدیدکنندگان معرفی شدند.
 
ال‌کارت کارت ویزیت دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توان با اسکن QR اطلاعات بر فعالیت‌های هر وزارتخانه و سازمان دولتی در حوزه دولت الکترونیک را به دست آورد. اپلیکیشن حامیران نیز در حوزه اصالت کالا به مردم خدمات می‌دهد. با توجه به حمایت از کالای ایرانی دارندگان این اپلیکیشن بر روی موبایل خود می‌توانند با اسکن بارکدی که در بسته‌بندی‌های کالاهای ایرانی وجود دارد اصالت کالا را متوجه شوند و از خرید کالاهای تقلبی اعم از داخلی و خارجی رهایی یابند. تاکنون دو میلیون و 500 هزار کالا در این اپلیکیشن ثبت شده است و 80 هزار شرکت تمام اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند. در کالاهای وارداتی نیز خریدار می‌تواند با اسکن بارکد آن از قانونی بودن و اصل بودن کالا مطمئن شوند ضمن آنکه این اپلیکیشن کالاهای مشابه داخلی را نیز همزمان به مشتری پیشنهاد می‌کند.
 
امیرحسین پیرمحمدصادقی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا مهم‌ترین هدف این وزارتخانه را ایجاد یکپارچگی بین سازمان‌های تابعه و مدیران کل استان‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: ما در حوزه فناوری به دنبال این هستیم که همه خدمات وزارتخانه را در یک قالب به مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت را استخراج کنیم. امروز تمامی سازمان‌های تابعه و مراکز استان‌ها موظف به همکاری در این خصوص هستند.
 
وی با اشاره به اتاق ابری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ارتباط سیستمی‌ای بین سازمان‌ها و مراکز استان‌ها وجود داشت که مهمترین ضعف آن عدم داشتن روح و خشک بودن ارتباطات بود. ضمن آنکه در برخی از مواقع نیاز بود که مدیران، معاونین و روسای سازمان‌ها به صورت مستقیم و یا نفر به نفر با یکدیگر ارتباط داشته باشند. ما توانستیم با استفاده از اتاق ابری این مشکل را حل کنیم و امروز مدیران می‌توانند با استفاده از موبایل خود با دیگر افراد در دورترین نقاط کشور و حتی به صورت چندنفره و تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
 
وی ادامه داد: لینک خدمت نیز در غرفه وزارت صنعت فعال است و افراد می‌توانند با استفاده از اتاق ابری با کارشناس یا مدیر مربوطه ارتباط برقرار کنند و مشکل خود را برطرف نمایند ضمن آنکه به آنها کد رهگیری نیز داده می‌شود تا بعد از نمایشگاه به صورت ویژه درخواست آنها مورد بررسی قرار بگیرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.