تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 31, 2018
14:37 سه شنبه، 9ام مردادماه 1397
کد خبر: 92736

مکانیزه‌سازی اپراتورهای پستی، بازار مرسولات را به ۴ میلیارد در سال می‌رساند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بازدید از هاب مکانیزه اولین اپراتور خصوصی پست کشور گفت: بازار مرسولات کشور تا چهار میلیارد مرسوله در سال است که امیدواریم بالفعل شود.
 
حسین فلاح جوشقانی در بازدید از نخستین هاب مکانیزه شبکه اپراتور اول پست خصوصی کشور با بیان اینکه در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بازار پستی کشور، سرانه مرسولات پستی کشور تا چند برابر افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: متأسفانه تا به حال مردم نتوانسته‌اند سرویس‌های شایسته‌ای را برای ارسال مرسولات خود دریافت کنند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: انتظار می‌رود با فعالیت اپراتورهای خصوصی پست در کشور، گام‌های مؤثری برای بهبود کیفیت سرویس‌های پستی برداشته شود.
 
وی با بیان اینکه ابعاد بالقوه بازار مرسولات کشور تا چهار میلیارد مرسوله در سال است، اذعان کرد: با توجه به روند هوشمندسازی و مکانیزه‌سازی اپراتورهای خصوصی کشور، امیدواریم این بازار بالقوه به بازاری بالفعل تبدیل شود.
 
معاون وزیر ارتباطات درباره رسالت صدور مجوز برای فعالیت پست‌های خصوصی هم گفت: اعطای مجوز خصوصی‌سازی پست یک روند طولانی و ثمره مذاکراتی است که می‌خواهد صنعت سنتی پستی ایران را به بخش خصوصی بسپارد تا مدرن شدن این صنعت را همچنان که امروز در هاب اپراتور اول پست می‌بینیم، شاهد باشیم.
 
نخستین هاب مکانیزه پستی کشور با هدایت اولین اپراتور خصوصی پست ایران و با سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی هلدینگ فاخر توسط شرکت آلمانی بویمر در زمستان سال گذشته راه‌اندازی شد.
 
این هاب پستی ظرفیت تجزیه هفت هزار مرسوله پستی در ساعت را دارد و در حال حاضر برای تجزیه کلیه مرسولات پستی شبکه اپراتور اول پستی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
حسین رضایی؛ مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست کشور هم در جریان این بازدید با بیان اینکه انتظارات بخش خصوصی از نهادهای حاکمیتی، حمایت از سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع و چالش‌های پیش رو است، اظهار کرد: انتظار ما از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی هم‌افزایی و ایجاد راهی برای پیشرفت این صنعت است و امیدواریم مجموعه این اقدامات در بهبود شاخص‌های پستی ایران و افزایش کیفیت خدمات موثر باشد.
 
مهرداد فاخر؛ مدیرعامل تیپاکس هم با اشاره به پتانسیل‌های این صنعت در کشور و در عرصه بین‌الملل گفت: هیچ برند معتبر خارجی بدون حمایت دولت و حاکمیت خود موفق نبوده است؛ امروزه انتظار ما در بخش خصوصی این است که حمایت جدی دولت را برای گذار از شیوه‌های سنتی پست داشته باشیم زیرا تلاش ما در راستای راه‌اندازی یک شبکه مدرن پستی در ایران و فراتر از مرزها، با سرعت ادامه دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.