تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 31, 2018
14:41 سه شنبه، 9ام مردادماه 1397
کد خبر: 92739

اقدام عجیب وزارت بهداشت در الکامپ/تقدیر از غرفه‌ای که می‌خواستند پلمبش کنند!

روز گذشته عده‌ای با نامه‌ای از سمت وزارت بهداشت، درصدد پلمب یکی از غرفه‌های استارتاپی برآمدند که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی مانع این کار شد و بعد از آن وزارت بهداشت برای تقدیر از همان غرفه آستین بالا زد.
 
سیطره فضای استارتاپی بر جوامع توسعه یافته و در حال توسعه باعث شده تا بسیاری از نیازهای روزمره مردم به اشکال نوآورانه پاسخ داده شود.
 
علی‌رغم اینکه شاید تعاریف مختلفی از "استارتاپ" تاکنون ارائه شده باشد و هر کدام از آنها موافقان و مخالفانی را به همراه داشته باشد اما در اصل به ارائه سرویس و خدمات با استفاده از ظرفیت و تجهیزات الکترونیکی و البته به شکل نوآورانه اشاره دارد.
 
در تعریفی جامع‌تر نیز می‌توان گفت که استارتاپ به یک شرکت یا کسب‌وکار گفته می‌شود که معمولا به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است، رشد سریعی دارد و در جهت تولید راه‌حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته است.
 
بنابراین چندان دور از ذهن نیست که مردم برای ساده‌ترین نیازهای روزانه خود نیز به دنبال استارتاپی بگردند تا سرویس خود را از آن دریافت کنند و بخاطر همین است که به جوانان و صاحبان ایده گفته می‌شود اگر کمی دقیق‌تر به اطراف خود و نیازهای ساده مردم توجه کنند، به راحتی می‌توانند استارتاپی راه‌اندازی کنند که در نهایت منجر به خلق ارزش افزوده و درآمدزایی می‌شود.
 
ایده‌مندان کشور ما نیز با راه‌اندازی سایتی کارا به سمت رفع نیاز مردم و ایجاد بستری برای "آزمایش‌های آنلاین" رفته‌اند.
 
"آزمایش آنلاین" از جمله ابتکارات موجود در زیست‌بوم استارتاپی کشور  به حساب می‌آید که عدم نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه را فراهم کرده است و متقاضیان استفاده از خدمات آزمایشگاهی می‌توانند بدون دریافت هیچگونه هزینه اضافی، خدمات مورد نظرشان را در منزل یا محل کار دریافت کنند.
 
این استارتاپ در راستای تشریح رسالت کاری خود گفته که تمامی هزینه‌ها براساس تعرفه وزارت بهداشت و بیمه محاسبه می‌شود و طرف قرارداد با کلیه بیمه‌ها نظیر تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، خدمات درمانی، بانک‌ها، سلامت، ایرانیان و… است و از سویی دیگر با حدود بیش از 100 آزمایشگاه مطرح و معتبر تهران قرارداد همکاری دارد.
 
سنجش فشار خون و قند با استفاده از این روش رایگان است و دریافت پاسخ آزمایش نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری ندارد.
 
امکان انجام کلیه آزمایش‌های پزشکی، پاتوبیولوژی، ژنتیکی و… از این طریق وجود دارد و متقاضیان انجام آزمایش به این شکل می‌توانند پزشک متخصص را نیز از طریق همین سایت درخواست کنند.
 
جالب است که مسئولان راه‌اندازی این سایت با توجه به مسئولیت اجتماعی که برای خود در نظر گرفته‌اند، به ازای هر سفارش مبلغ هزار تومان را به حساب خیریه کودکان کار واریز می‌کنند.
 
ارائه این گونه خدمات با مزایای چشم‌گیر تنها بخش کوچکی از دستاوردهای توجه به فناوری و پتانسیل‌های موجود در آن است و نمونه بسیاری از این خدمات را در بخش‌های دیگر از حمل‌ونقل آنلاین تا سفارش غذای موبایلی شاهد هستیم که ارزش افزوده بسیاری را برای کاربران دیجیتال خلق می‌کند.
 
به گزارش تسنیم، حال هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ و حضور گسترده کسب‌وکارهای اینترنتی در این رویداد که توجه بی‌نظیر مردم را نیز به همراه داشته است، ظاهرا روز گذشته عده‌ای سعی در پلمب غرفه این استارتاپ حوزه سلامت کردند.
 
رضا الفت‌نسب؛ سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در این باره می‌گوید: دیروز آزمایش آنلاین سراسیمه زنگ زد؛ می‌خواستند با نامه وزارت بهداشت غرفه‌شان را در الکامپ پلمب کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل، همان بحث شیرین مجوز بود، اینطور گفت: رفتیم و جلوی این کار را گرفتیم؛ همان لحظه تماس گرفتند که از وزارت بهداشت آمدند تا از غرفه مذکور تقدیر کنند!
 
ظاهرا افرادی که درصدد پلمب غرفه این استارتاپ بودند به گفته الفت‌نسب، قند خون را بهانه کرده بودند و به بهانه اینکه مجوز آزمایشگاه ندارد، می‌خواستند این کار را انجام دهند که نهایتا تفاهم‌نامه امضا شده با معاون وزیر بهداشت نشان داده می‌شود تا مانع از اقدام آنها شوند.
 
جالب است الفت‌نسب در پاسخ به یک کامنت گفته است: این موضوع باعث شد تا دکتر ایازی به نمایشگاه الکامپ بیاید؛ ایشان به نحوی حامی استارتاپ‌های سلامت در وزارتخانه هستند.
 
این برخوردها با استارتاپ‌ها چند سالی از سمت بیزینس‌های سنتی وجود داشته و کماکان نیز وجود دارد اما اینکه نهادی که خود موافق راه‌اندازی خدمات نوین بوده، بخواهد با آن مخالفت کند کمی عجیب به نظر می‌رسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.