رسانه‌های اجتماعی

July 31, 2018
14:43 سه شنبه، 9ام مردادماه 1397
کد خبر: 92740

خنجر تیز اتحادیه اروپا به سمت شبکه‌های اجتماعی

اتحادیه اروپا به تازگی خطاب به غول‌های تکنولوژی هشدار داده درصورتی که با انتشار اخبار تروریستی و محتوای خشونت‌آمیز برخورد نکنند، جریمه خواهند شد.
 
به گزارش thestar، با اینکه غول‌های تکنولوژی نظیر شرکت‌های فیس بوک، توییتر، گوگل و فیس بوک همگی در سال‌های اخیر تحت تاثیر وقایع مختلفی همچون اقدامات مداخله‌جویانه هکرهای تحت حمایت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتشار اخبار تروریست‌های گروهک داعش و محتوای خشونت بار، شایعه‌پراکنی و اخبار کذب و دروغین قرار گرفتند و از سوی نهادهای سیاسی و امنیتی بسیاری از جمله مجلس سنا و کنگره، فشارهای متعدد و فزاینده‌ای را متحمل شدند، اما به نظر می‌رسد که همچنان این فشارها ادامه خواهد داشت و اتحادیه اروپا نیز درصدد تشدید و وضع قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای برای مقابله با افراد سودجو از پلت‌فرم‌های آزادانه شبکه‌های اجتماعی است.
 
اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از انتشار اخبار کذب و همچنین محتوای تروریستی و خشونت بار در فضای باز توییتر، فیس بوک، یوتیوب و غیره تصمیم گرفته است که هر شرکت تکنولوژی را که دارای پلت‌فرم شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است و درصورت مشاهده محتوای مشکوک با صاحبان حساب‌های کاربری مذکور برخورد نکنند، جریمه‌های هنگفتی خواهد کرد.
 
پیش‌تر نیز سران و مسوولان بسیاری از کشورهای اروپایی درباره لزوم مقابله با انتشار محتوای خشونت بار و تروریستی سخن گفته بودند و از نهادهای امنیتی درخواست مقابله جدی‌تر و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری را کرده بودند.
 
بنابر گزارش‌های منتشره، بسیاری از تروریست‌هایی که به ساخت بمب‌های دست‌ساز اقدام کرده‌اند، از این وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به خرید تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کرده‌اند.
 
آمارهای رسمی منتشره نیز حاکی است که بین ماه‌های اوت سال میلادی گذشته و ماه مه سال جاری ۵۴ هزار وب سایت مختلف در فضای مجازی و اینترنت، حاوی مطالبی راجع به نحوه ساخت بمب‌های دست ساز و حملات انتحاری و تروریستی بوده‌اند که توسط طرفداران و یا اعضای گروهک تروریستی داعش بطور آنلاین منتشر شده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.