تجارت الکترونیک

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 31, 2018
15:10 سه شنبه، 9ام مردادماه 1397
کد خبر: 92746

افزودن اپلیکیشن جدید به دولت همراه

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه سالانه باید ۱۲.۵ درصد از مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌ها کاهش یابد، گفت: تفاهم‌نامه سازمان فناوری اطلاعات ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران به این هدف کمک می‌کند.
 
رسول سراییان – رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران – و سید منصور میرمرادی – معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران – امروز در سومین روز از نمایشگاه الکامپ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای خدمات الکترونیک و افزایش کیفیت و امنیت سرویس‌ها به امضا رسید. همچنین مقرر شد برای ارتقای کیفیت و امنیت خدمات الکترونیکی این بنیاد، اپلیکیشن «همراه ایثار» بنیاد شهید توسعه یابد و به سامانه دولت همراه اضافه شود.
 
او در این نشست اظهار کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دریافت‌کننده خدمت از این بنیاد هستند و این همکاری گامی در جهت ارایه خدمات بهتر و در شان و منزلت ایثارگران و خانواده های شهداست تا با توسعه مستمر سرویس‌ها با هزینه کمتر و شفافیت بیش‌تری سرویس بگیرند. سالانه باید ۱۲.۵ درصد مراجعات حضوری مردم به دستگاه ها کاهش یابد که این تفاهم‌نامه به این هدف کمک می‌کند. یکی از کمک‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در این تفاهم، توسعه اپلیکیشن «همراه ایثار» بنیاد و قرار دادن این برنامه در سامانه دولت همراه خواهد بود.
 
اعلام آمادگی بنیاد شهید برای استفاده دستگاه‌ها از سامانه بنیاد
 
همچنین میرمرادی در این مراسم اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۱۱ خدمت را ارایه می‌کند و سامانه بنیاد آمادگی دارد که با هر دستگاهی که متقاضی استفاده از ظرفیت‌های سامانه این بنیاد باشد، همکاری کند. اتوماسیون اداری این بنیاد جزو معدود سامانه‌های دارای سرور یکپارچه در کشور است که اطلاعات تمامی نقاط اتصال تنها به یک سرور منتقل می‌شود.
 
وی به ارایه خدمات الکترونیکی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی خدمات متداول و پراستفاده این سازمان از جمله صدور کار شناسایی، دسترسی به فیش حقوقی و دریافت تسهیلات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.