باندپهن

باندپهن ثابت

August 1, 2018
15:59 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1397
کد خبر: 92780

پروژه MTN در ایرانیان نت متوقف می‌شود

بلومبرگ مدعی شده که پروژه ۷۵۰ میلیون دلاری ام تی ان برای توسعه ارتباطات فیبرنوری با پهنای باند بالا تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران متوقف شده است.
 
شرکت ایرانیان نت بعنوان ارائه دهنده خدمات پهنای باند اینترنت در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس و راه‌اندازی شد اما به دلیل نبود سرمایه‌گذاری چنان که باید نتوانست فعالیت‌های خود را دنبال کند.
 
حالا پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شده است که برخی از منابع آگاه که تمایلی به ذکر نام دقیقشان نداشتند، عنوان کرده‌اند که شرکت ام تی ان (MTN) آفریقای جنوبی به احتمال زیاد تحت تاثیر اعمال تحریم‌های جدید رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پروژه ۷۵۰ میلیون دلاری خود در ایران را که برای توسعه ارتباطات فیبر نوری پهن باند در نظر گرفته شده و طرح ریزی شده بود، ملغی و متوقف اعلام خواهد کرد.
 
ایران که بعد از نیجریه دومین بازار بزرگ سرمایه‌گذاری و فعالیت شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی به شمار می‌رود، همواره برای این شرکت از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است، به گونه ای که ام تی ان باوجود سختی‌های بسیاری که تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران وضع و ایجاد کرده است، همچنان سالهاست که در زمینه فعالیت در این کشور پیگیر و مشتاق بوده است.
 
تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای برجام با ایران، بسیاری از شرکت‌ها نظیر ام تی ان را با مشکلات جدی مواجه کرده است. این شرکت همچنین در دور پیشین تحریم‌ها هم نتوانسته بود به خروج درآمدهای خود، حدود یک میلیارد دلار از ایران اقدام بکند. سرانجام این شرکت در سال گذشته با مدت محدودی که تحریم‌ها برداشته شد، توانست این مبلغ را از ایران خارج کند.
 
طبق گزارش بلومبرگ، حالا تازه‌ترین گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد که این شرکت دیگر تمایلی برای اجرای طرح و پروژه‌های سنگین و چندمیلیارد دلاری در ایران ندارد، هنوز مقام‌ها و سران شرکت ام تی ام (MTN) به طور رسمی به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.