رسانه‌های اجتماعی

August 1, 2018
17:25 چهارشنبه، 10ام مردادماه 1397
کد خبر: 92796

واکنش پیام رسان های بومی به خبر دریافت امکانات رایگان

انتشار اسامی پیام رسان های داخلی که برای توسعه خود از تسهیلات و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت استفاده کرده اند، در بین صاحبان آنها بازتاب داشته، برخی دریافت این امکانات را تایید می کنند اما برخی هم می گویند که این تسهیلات و خدمات را دریافت نکرده اند.
 
صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هفتم مردادماه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی اعلام کرد همه پیام رسان هایی که مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی هستند، از امکانات این مرکز بهره مند شده اند.
وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به همه اپراتورهای دارای مجوز امکانات ارایه می دهد و تاکنون به هیچ غیر اپراتوری امکانات زیرساختی داده نشده است.
معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: امکانات رایگان تنها به 9 پیام رسانی که مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده، تعلق گرفته است و هیچ کس یا نهادی غیر از اینها امکانات رایگان دریافت نکرده و نخواهد کرد.
عباسی شاهکوه گفت: به هر کدام از این پیام رسان ها پنج میلیارد تومان داده شد که در حدود مقدورات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است اما اگر درخواست جدیدی مطرح شود و براساس مصوبه باشد، امکان دارد مبلغی اختصاص داده شود.
 
* مهر تایید یک پیام رسان بر دریافت تسهیلات ارزان
مدیر ارشد اجرایی یکی از این پیام رسان های بومی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره دریافت این تسهیلات گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را صرف توسعه زیرساخت ها کردیم.
میلاد موحدین افزود: تسهیلاتی که براساس مصوبه مرکز ملی فضای مجازی برای پیام رسان ها در نظر گرفته شده، در قالب وام بوده و پس از اخذ تضمین های لازم اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: وام در نظر گرفته شده با اخذ تضمین هایی سنگین تر از دیگر تسهیلات به پیام رسان ها داده شده و باز پرداخت آن نیز زمان دار است.
موحدین خاطرنشان ساخت: بیسفون این تسهیلات را که دریافت کرد به توسعه زیرساخت ها اختصاص داد که یکی از دستاوردهای آن راه اندازی سرویس پیام امن بود.
مدیر اجرایی این پیام رسان داخلی گفت: اکنون و با راه اندازی این سرویس مردم می توانند نسبت به امن بودن پیام های خود مطمئن باشند و بدانند هیچ کسی به پیام های آنان دسترسی نخواهد داشت.
به گفته وی، اکنون نزدیک به چهار میلیون نفر کاربر فعال در این پیام رسان هستند که می توانند با این سرویس پیام های خصوصی خود را بدون هیج نگرانی رد و بدل کنند.
پیام رسان بیسفون از سال 1391 در کشور راه اندازی شده است.
 
* دریافت نکرده ایم
در عین حال یکی دیگر از پیام رسان های داخلی دریافت تسهیلات و امکانات رایگان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را رد کرد؛ مدیر پیام رسان جیک و پیک در نامه ای که برای ایرنا ارسال کرد، نوشت: این پیام رسان هیچ گونه تسهیلات و امکاناتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت نکرده است.
«ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و ایتا» 9 پیام رسان داخلی هستند که به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران امکانات رایگان و زیرساخت های لازم را دریافت کرده اند.
این درحالی است که نصرالله جهانگرد 12 تیرماه امسال در حاشیه نشست خبری معرفی زنجیره حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات (آی.سی.تی) گفت: وزارت ارتباطات بر اساس ماموریتی که داشت، از پیام رسان های داخلی هم حمایت مالی انجام داد و هم کمک های فنی در اختیار آنان قرار داد.
وی درباره درخواست حمایت مالی بیشتر از سوی برخی پیام رسان ها خاطرنشان ساخت: امکان دارد آنها بتوانند در آینده از بخش هایی دیگر کمک دریافت کنند اما اکنون وزارت ارتباطات دیگر منابعی برای پرداخت بیشتر ندارد.
برخی پیام رسان های داخلی خواهان دریافت تسهیلات بیشتر از دولت برای پیشبرد اهداف خود هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.