تلفن همراه

فناوری

گوشی

August 2, 2018
18:04 پنجشنبه، 11ام مردادماه 1397
کد خبر: 92804

راز دیزاین شفاف پشتی Mi 8 Explorer Edition آشکار شد

گوشی Mi 8 Explorer Edition شیائومی سومین و گران قیمت‌ترین نوع سه‌گانه Mi 8 شیائومی است. هنگامی که در ماه مه رونمایی شد، بخش پشتی شفاف آن، برخی از افراد را کنجکاو کرد و سوالاتی را درباره صحت آن مطرح کرد. ظاهرا، بخش درونی یک گوشی به این خوبی به نظر نمی‌رسد، یعنی چیزی که ما می‌بینیم در واقع بخش داخلی گوشی نمی‌باشد.
 
 
Mi-8-Explorer-Edition.jpg
 
شیائومی بیانیه‌ای منتشر کرده که این طراحی یک برچسب چسبانده شده بر پشت گوشی نیست و دستگاه واقعا شفاف می‌باشد. آنها همچنین اضافه کردند که آنچه ما می‌بینیم قسمت‌های واقعی مادربرد است. اما به نظر می‌رسد شیائومی با این توضیحش کاملا صادق نبوده است.
 
فردی که ابتدا نگرانی‌های مربوط به این طراحی را مطرح کرد، تصاویری از آنچه که در واقع در داخل Mi 8 Explorer Edition قرار دارد، منتشر کرده است. تصاویر نشان دهنده این است که آن چه دیده می‌شود یک مادربرد چاپ شده ۳D بر روی یک صفحه است.
 
 
 
با توجه به منبع اصلی (Ice Universe@) عکس‌ها، این طراحی حاصل یک فرآیند قلم زنی پیچیده است، زیرا اگرچه آنها فقط برای زیبایی هستند اما مقاومت‌ها و خازن‌ها سه بعدی و شبیه به قسمت‌های واقعی می‌باشند.
 
بنابراین به طور خلاصه، پشت تلفن شفاف است و آنچه ما می‌بینیم یک برچسب یا اجزای واقعی یک مادربرد و یا یک مادربرد نیست.
 
با این وجود، این خبر به نظر نمی‌رسد که فروش گوشی Mi 8 Explorer Edition شیائومی را تحت تاثیر قرار دهد. این گوشی برای اولین بار امروز به فروش رفت و در حال حاضر فروش آن پایان یافته و کل آن فقط در یک دقیقه به اتمام رسید.
 
 
 
گوشی Mi 8 Explorer Edition با قیمت ۳۶۹۹ یوآن (~ ۵۴۳ دلار) و با صفحه نمایش ۶٫۲۱ اینچی AMOLED و با Corning Gorilla Glass 5 بر روی آن، همراه است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۲۴۸ بوده و به لطف نیم حاشیه موجود در قسمت بالا دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه ۱۸٫۷:۹ می‌باشد.
 
این نیم حاشیه مکان قرارگیری یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و یک سیستم باز کننده قفل ۳D توسط چهره – مانند آنچه آیفون ایکس دارد – است. این گوشی از پردازنده Snapdragon 845 با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای دوربین‌های دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی است.
 
 
گوشی Mi 8 Explorer Edition، اولین گوشی شیائومی است که دارای یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش می‌باشد. در زیر شیشه پشتی آن یک باتری ۳۰۰۰mAh با پشتیبانی از شارژ سریع ۴٫۰+ قرار دارد. این گوشی یک پورت USB-C، NFC و بلوتوث ۵٫۰ نیز دارد و آندروید ۸٫۱ Oreo را خارج از جعبه اجرا می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.