تلفن همراه

گوشی

August 2, 2018
18:09 پنجشنبه، 11ام مردادماه 1397
کد خبر: 92806

گوشی‌های اندروید وان Mi A2، A2 Lite شیائومی رونمایی شدند

 
شیائومی دیروز از طریق یک رویداد جهانی رونمایی در اسپانیا، گوشی‌های هوشمند Mi A2 و Mi A2 Lite را عرضه کرد. این دو گوشی نسخه‌های Android One از Mi 6X و Redmi 6 Pro شیائومی٬ که اخیرا در چین عرضه شده اند٬ هستند. از آنجایی که Mi A2 و Mi A2 Lite گوشی‌های Android One هستند، از رابط کاربری سفارشی MIUI 9 موجود در Mi 6X و Redmi 6 Pro استفاده نمی‌کنند. شیائومی وعده داده است که این گوشی‌های هوشمند در زودترین زمان ممکن Android P 9.0 را دریافت خواهند کرد.
 
 
مشخصات و ویژگی‌های Mi A2 شیائومی
 
گوشی Mi A2 شیائومی دارای یک بدنه یکپارچه آلومینیومی قوسی شکل است که تنها ۷٫۳ میلیمتر ضخامت دارد. این گوشی در رنگ‌های طلایی، آبی و سیاه موجود می‌باشد. صفحه نمایش Mi A2 شیائومی یک ال سی دی IPS به اندازه ۵٫۹۹ اینچ، نسبت ۱۸:۹ و رزولوشن ۱۰۶۰ × ۲۱۶۰ پیکسل +FHD است. این صفحه نمایش تحت یک لایه شیشه ۲٫۵D Gorilla 3 قرار گرفته است.
 
 
تنظیمات دوربین دوگانه گوشی Mi A2 شیائومی شامل سنسور اولیه ۲۰ مگاپیکسلی سونی IM376 با دیافراگم f / 1.75 و سوپر پیکسل ۲ میکرون ۴ در ۱، برای گرفتن عکس‌هایی روشن تر در شرایط کم نور، است. سنسور اصلی توسط یک سنسور ثانویه ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX486 با پیکسل ۱٫۲۵ میکرونی و دیافراگم f / 1.75 پشتیبانی می‌شود. قسمت جلویی این گوشی هوشمند به یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی AI برای گرفتن عکس‌های سلفی با اثر بوکه مجهز شده است.
 
 
 
 
اسنپدراگون ۶۶۰ AIE قدرت رسانی گوشی Mi A2 شیائومی را بر عهده دارد. این گوشی همچنین شامل یک باتری ۳،۰۰۰mAh است که از شارژ سریع شارژ ۳٫۰ از طریق USB-C پشتیبانی می‌کند. سایر ویژگی‌های این گوشی هوشمند عبارتند از Android 8.1 Oreo OS، خواننده اثر انگشت پشتی، ۴G VoLTE، Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث ۵٫۰ و جک ۳٫۵mm صوتی.
 
 
 
 
مشخصات و ویژگی‌های گوشی Mi A2 Lite شیائومی
 
بدنه فلزی Mi A2 Lite شیائومی در گزینه‌های رنگی‌ای مانند سیاه، طلایی و آبی می‌آید. این گوشی دارای یک صفحه LCD IPS نیم حاشیه دار با ابعاد ۵٫۸۴ اینچ است که نسبت ابعاد ۱۹:۹ را ارائه می‌دهد و دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۲۸۰ پیکسل +Full HD می‌باشد.
 
 
 
گوشی Mi A2 Lite دارای یک ماژول دوربین دوگانه در قسمت پشتی است. که شامل سنسور اولیه ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل های ۱٫۲۵ میکرون و PDAF و سنسور ثانویه ۵ مگاپیکسلی می‌باشد. نیم حاشیه موجود در جلو دارای یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است.
 
اسنپدراگون ۶۲۵ SoC ای که چندین گوشی شیائومی را پشتیبانی می‌کند در زیر بدنه A2 Lite شیائومی نیز قرار دارد. قدرت کارآمد SoC، عملکرد باتری ۴،۰۰۰mAh گوشی Mi A2 Lite را افزایش می‌دهد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که باتری این گوشی به راحتی می‌تواند به مدت دو روز پاسخگو باشد. ویژگی‌های دیگر این گوشی عبارتند از Android 8.1 Oreo، اسکنر اثر انگشت در پشت، ۴G، میکرو USB 2.0 و جک ۳٫۵mm صوتی.
 
انواع و قیمت‌های گوشی‌های Mi A2 و A2 Lite شیائومی
 
نسخه‌های Mi A2 شیائومی شامل نسخه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی + ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی+ ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی+ ۶ گیگابایت رم با قیمت‌های ۲۴۹ یورو (۲۹۱ دلار)، ۲۷۹ یورو (۳۲۶ دلار) و ۳۴۹ یورو (~ ۴۰۸ دلار) می‌باشد.
 
 
 
از سوی دیگر، Mi A2 Lite در مدل هایی از جمله ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی+ ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی+ ۴ گیگابایت رم موجود می‌باشد. این مدل‌ها به ترتیب ۱۷۹ یورو (~ ۲۰۹ دلار) و ۲۲۹ یورو (~ ۲۶۸ دلار) قیمت دارند.
 
در این رویداد، شیائومی همچنین Mi Robot Builder با قیمت ۷۹ یورو (~ ۹۲ دلار) و مسواک مقاوم در برابر آب IPX7 به ارزش ۲۹ یورو (~ ۳۴ دلار) را رونمایی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.