تلفن همراه

فناوری

گوشی

August 3, 2018
13:48 جمعه، 12ام مردادماه 1397
کد خبر: 92826

توسعه سریع ارتباطات VoLTE در ایران و پیشتازی هواوی

huawei-volte.jpg

 
فناوری VoLTE (Voice Over LTE) که در شبکه های تلفن همراه نسل چهارم یا 4G به کار گرفته می شود مزایای زیادی برای کاربران و همچنین اپراتورهای تلفن همراه دارد. این فناوری به زودی توسط اپراتورهای تلفن همراه کشورمان در اختیار کاربران قرار می گیرد و کاربران می توانند همانند سایر نقاط دنیا، در کشور ما نیز از این فناوری بهره مند شوند. هواوی به عنوان یکی از عرضه کنندگان اصلی گوشی های هوشمند در دنیا و همچنین یکی از شرکت های پیشرو در تکنولوژی های مخابراتی در بحث VoLTE نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و جزو اولین شرکت هایی در کشورمان می باشد که می تواند پشتیبانی کامل از این فناوری را در اختیار کاربران قرار دهد. 
 
در این فناوری با توجه به اینکه بسته های صدا یا همان Packet Voice تحت بستر data در شبکه جابجا می شود آیتم های مختلفی طی تماس های صوتی آنها با گوشی های هوشمند تحت شبکه 4G بهبود می یابد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
در مکالماتی که تحت VoLTE انجام می شود کیفیت HD در صدا را کاربران تجربه خواهند کرد به شکلی که گویی به صورت چهره به چهره با مخاطب خود صحبت می کنند چراکه در ارتباطات مبتنی بر VoLTE در بستر 4G کیفیت صدا نسبت به شبکه های 3G تا 3 برابر و نسبت به شبکه های 2G تا 6 برابر بهبود می یابد.
 
در تماس های تحت بستر VoLTE سرعت برقراری تماس به شکل چشمگیری نسبت به نسل های قبل افزایش می یابد و کاربران مدت زمان کمتری برای برقراری تماس انتظار می کشند. 
 
اگر تحت بستر VoLTE مکالمه صوتی انجام شود، کاربران می توانند به صورت همزمان از اینترنت گوشی خود نیز بهره مند باشند. در گذشته در هنگام مکالمات صوتی امکان بهره گیری از ارتباط اینترنتی با گوشی فراهم نبود که با VoLTE این نقیصه برطرف شده است. 
 
مصرف باتری در هنگام برقراری تماس و مکالمه تحت بستر VoLTE در شبکه 4G نسبت به نسل های قبل تر شبکه یعنی 2G و 3G کاهش می یابد چراکه فرآیند جستجوی فرکانسی و همچنین برقراری ارتباط در VoLTE همه در یک بستر انجام می پذیرند. 
 
در سمت اپراتورهای تلفن همراه، شبکه های 4G ساده تر از نسل های قبل توسعه پذیر خواهند بود و اپراتورها راحت تر می توانند بسترهای 4G و VoLTE را در نقاط مختلف جغرافیایی گسترش دهند.  
 
برای بهره گیری از مزیت های ذکر شده هم اپراتور تلفن همراه و هم گوشی های تلفن همراه باید از VoLTE پشتیبانی کنند. هم اکنون گوشی های مختلفی در سری گوشی های هواوی از این امکان پشتیبانی می کنند و کاربران کشورمان با بهره گیری از این گوشی ها می توانند از مزایای ارتباطات VoLTE نیز بهره مند باشند که این امر با توسعه سریع VoLTE در سمت اپراتورها آغاز شده و هم اکنون در برخی از شهرها در اختیار کاربران قرار دارد و در برخی دیگر به زودی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. 
 
گوشی های هواوی که از این امکان پشتیبانی می کنند شامل مدل های زیر است:
 
Huawei Mate 10
Huawei Mate 10 pro
Huawei Mate 10 lite
Huawei Mate 9
Huawei P20 Pro
Huawei P20
Huawei P Smart
Huawei P10
Huawei P10 LITE
Huawei P9 LITE
Huawei Nova 3
Huawei Nova 3i
Huawei Nova 3e
Huawei Y6 prime 2018
Huawei Y7 prime 2018
Huawei Y9 prime 2018
 
در پایان لازم به ذکر است که هم اکنون گوشی های هواوی جزو اولین گوشی هایی در کشورمان هستند که با شبکه های VoLTE در سمت اپراتورها سازگار شده اند به همین دلیل اگر قصد خرید گوشی با این ویژگی ارزشمند را دارید می توانید مدل های فوق الذکر را مد نظر قرار دهید. به علاوه همانطور که مشاهده می کنید هواوی این ویژگی را اکثر گوشی های خود در سری های مختلف قیمتی قرار داده تا کاربران در طیف های مختلف بتوانند از این ویژگی بهره مند باشند که این خود نشان از توجه هواوی به مشتریان با سلایق مختلف دارد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.