باندپهن

باندپهن ثابت

August 3, 2018
18:42 جمعه، 12ام مردادماه 1397
کد خبر: 92828

اتصال دانشگاه شهرکرد به شبکه علمی: نصف شدن هزینه‌های اینترنت و وعده رفع فیلتر

 
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه شهرکرد به عنوان نخستین دانشگاه منطقه ۶ کشور به شبکه علمی کشور متصل شد.
 
سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه شهرکرد نخستین دانشگاه در منطقه شش کشور است که در میان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، کاشان و یزد به شبکه علمی کشور متصل شده است.
 
وی افزود: شبکه علمی یک قرار داد سه جانبه میان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، مرکزپژوهش‌های صنعتی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
کریمی در خصوص مزایای شبکه علمی برای استان گفت: شبکه علمی یک شبکه بسته در ایران است که نتایج تحقیقات را در مراکز علمی و دانشگاه‌ها میان محققان، به اشتراک گذاشته و دارای امنیت خاص خود است.
 
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی این شبکه وجود دارد، تاکید کرد: خوشبختانه ایران نیز این شبکه علمی را دارد که این شبکه در داخل هر کشور دارای اعتبار خاصی است.
 
کریمی خاطرنشان کرد: داشتن زیرساخت قوی و پهنای باند بسیار بالا لازمه استفاده دانشگاه‌ها از این شبکه علمی است که دانشگاه شهرکرد این امکان را دارد.
 
وی ادامه داد: از طریق این شبکه اشتراک تجهیزات آزمایشگاهی نیز امکانپذیر است زیرا شبکه علمی دارای سرعت بسیار بالایی است و از طریق آن می‌توان تجهیزات و امکانات سایر دانشگاه‌ها را در کشور به اشتراک گذاشت و دانشگاه شهرکرد نیز می‌تواند امکانات خود را در اختیار سایر دانشگاه‌های ایران قرار دهد.
 
کریمی با اشاره به تولید نرم افزار سامانه کنفرانس و جلسات مجازی در دانشگاه شهرکرد، گفت: سایر دانشگاه‌ها با اتصال به شبکه علمی می‌توانند از این امکان استفاده کنند که موجب درآمدزایی برای دانشگاه‌ها نیز خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: هزینه اینترنت روی شبکه علمی توسط دولت نصف قیمت شده و تنها دانشگاه‌هایی در کشور می‌توانند از این اینترنت استفاده کنند که به شبکه علمی متصل باشند.
 
کریمی بیان کرد: از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داده شده تا رفع یک سری از محدودیت‌ها همانند فیلترینگ تا حدود زیادی روی شبکه علمی کشور حذف شود تا در نهایت دانشگاهیان از امکانات بهتری بهره‌مند شوند.
 
وی گفت: با سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به استان، سامانه وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهرکرد افتتاح شد که این سامانه وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان را رصد می‌کند و مدیران می‌توانند در راستای برنامه‌ریزی بهتر از این سامانه استفاده کنند.
 
کریمی اظهار کرد: با این بررسی می‌توان مشخص کرد که آیا در برخی رشته‌ها نیاز به پذیرش دانشجو وجود دارد یا نه و با تغییر گرایش در رشته‌های بین رشته‌ای موجب بهبود وضعیت اشتغال در سطح جامعه شد تا رشته‌ها متناسب با نیاز صنایع راه‌اندازی شود.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: این پالایش یک آمار دقیق به تصمیم گیرندگان استان برای برنامه‌ریزی خواهد داد زیرا بسیاری از موقع بر اساس حدس و گمان برنامه‌ریزی می‌شود در صورتی که باید براساس مستندات باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.