اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 8, 2018
13:00 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92944

اینترنت پرسرعت کم‌خوابی می‌آورد

بسیاری از دانشمندان اروپایی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند آن دسته از کاربرانی که اینترنت پرسرعت خریداری و استفاده می‌کنند، بیشتر به کم‌خوابی مبتلا می‌شوند.
 
به گزارش motherboardvice، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و افزایش قابلیت اپلیکیشن و پیام‌رسان‌های مختلف، افراد بسیاری به استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی اعتیاد پیدا می‌کنند، به‌گونه‌ای که در یک نظرسنجی گسترده، بالغ بر ۸۰ درصد کاربران اینترنتی معتقدند که دیگر بدون اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ادامه زندگی برایشان غیرممکن است. حتی آن دسته از افرادی که اعتیاد چندانی به اینترنت و فضای مجازی ندارند، درصورت اتصال به اینترنت پرسرعت تمایل بیشتری برای وقت گذرانی در صفحات مجازی وب دارند.
 
حالا به تازگی دانشمندان با انتشار یک مقاله علمی در ژورنال اروپایی «رفتار سازمانی و اقتصادی» اعلام کرده‌اند میزان خواب کاربرانی که به اینترنت پرسرعت متصل هستند، به طور متوسط تقریبا ۲۵ دقیقه کمتر از سایرین و افرادیست که اینترنتشان سرعت چندان زیادی ندارد.
 
به باور آن‌ها، میان اینترنت پرسرعت و پهن باند و مشکل کم خوابی کاربران یک ارتباط مستقیم و معنادار وجود دارد به گونه‌ای که هرچه سرعت اتصال به وب و دانلود اینترنت بیشتر باشد، افراد تمایل بیش‌تری برای مشاهده و تماشای ویدیو، وب‌گردی و گشت در شبکه‌های اجتماعی دارند که این مساله به خاطر نور صفحه گوشی هوشمند و امواج آن، موجب می‌شود آن‌ها کمتر بخوابند و  یا در خوابیدن با مشکل مواجه شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.