رسانه‌های اجتماعی

August 8, 2018
17:19 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1397
کد خبر: 92980

وزیر فاوا: دستاوردهای دولت نباید تحت تاثیر یک پیام رسان باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید به ضرورت گفتمان سازی در حوزه تحول دیجیتال، گفت: وزارت ارتباطات آغازگر گفتمان تحول دیجیتال در کشور است.
 
محمدجواد آذری جهرمی گفت: ما زیرساخت های مناسبی داریم اما این سوال مطرح است که از دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات چه استفاده ای می کنیم.
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید از این فناوری در کشاورزی و سلامت و سایر حوزه ها استفاده شود، گفت:  فناوری اطلاعات در همه دنیا در حال تحول و توسعه است.
وی با بیان این که مساله امروز دنیا بهره وری است، افزود: کشور ما از بهره وری پایین در رنج است این در حالی است که نگاه برخی از مدیران کشور قیمت ارز و مسائلی شبیه به آن است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از ابزارهایی که می تواند برای ما در این حوزه راهگشا باشد فناوری اطلاعات است. 
وی با انتقاد از کسانی که فضای مجازی را فقط یک اپلیکیشن یا پیام رسان خاص معرفی می کنند، افزود: با چنین طرز تفکری تمام دستاوردهای دولت در  عرصه توسعه فضای مجازی زیر سوال می رود.
آذری جهرمی با بیان این که هم اکنون ۵۵ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، تاکید کرد: اینکه ایران در شاخص جهانی پیاده سازی دولت الکترونیکی در طی یک سال ۲۰ رتبه ارتقا داشته است، اهمیت بالایی دارد در صورتیکه در کل برنامه ششم توسعه ارتقای ۳۰ رتبه ای هدف گذاری شده است.
وی گفت: این در حالی است که تمام دستاوردهای دولت در این حوزه تحت تاثیر یک شبکه اجتماعی قرار می گیرد. 
وزیر ارتباطات با بیان این که برای تاثیرگذاری در این حوزه ها باید اندیشکده های مرتبط با موضوعات مختلف داشته باشیم،  گفت: باید با کمک رسانه ها در  حوزه های مختلف گفتمان سازی داشته باشیم و ما در وزارت ارتباطات گفتمان سازی را با موضوع تحول دیجیتال آغاز کرده ایم.
وی با بیان اینکه عموم مردم و مسوولان در مورد تحول دیجیتال مطلع نیستند، افزود: حتی در حوزه دولت الکترونیکی برخی از مسوولان، دولت الکترونیکی را همان اتوماسیون اداری تلقی می کنند.
وزیر ارتباطات گفت: اگر دولت الکترونیکی پیاده شود شرکتی با سابقه ۲۸ روزه نمی تواند مبلغ بالایی ارز برای واردات دریافت و سواستفاده کند.
آذری جهرمی با تاکید به اینکه در حوزه اندیشه ابزارهای خوبی در اختیار داریم، گفت: هنوز در این که چگونه به این اندیشه ها اهمیت بدهیم و از آنها استفاده کنیم دچار مشکل هستیم و بسیاری از نیروهای انسانی اندیشمند را به بهانه عدم توانایی در اجرا در پستوها قرار دادیم و نتوانسته ایم از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.