بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 11, 2018
23:41 شنبه، 20ام مردادماه 1397
کد خبر: 93045

وزیر ارتباطات: با تردید به سخنگویی دولت می نگرم

 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر سخنگویی دولت به من پیشنهاد شود، باید برخی از مسئولیت‌های خود را کنار بگذارم.
 
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به استقبال فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی برای انتخابش به عنوان سخنگوی جدید دولت و حتی انجام نظرسنجی در این زمینه که وی را برای این بخش پیشنهاد کرده‌اند، گفت: «تاکنون درباره این موضوع طرف مذاکره قرار نگرفتم؛ البته نگاه تردیدآمیزی به این موضوع خواهم داشت اما اگر تکلیف شود، باید برخی مسئولیت‌های فعلی را کنار بگذارم.»
آذری جهرمی افزود: «هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند» آن کسی که می‌خواهد پاسخگو باشد، باید توان لازم برای پاسخگویی را هم داشته باشد، زیرا در بخش‌های مختلف خبرنگاران پرسش‌هایی دارند بنابراین کسی که در مقام پاسخگویی دولت قرار می‌گیرد، باید از جزئیات آخرین تصمیم‌های دولت آگاه باشد. جوان‌ترین عضو کابینه دولت در ادامه گفت: برای سخنگویی دولت باید فردی را انتخاب کنند که تمام وقت به این مسأله بپردازد و در جلسه‌ها با همین نگاه حضور پیدا کرده و مطلع باشد یا اینکه کسی باشد که در همه جلسه‌ها حضور دارد و بتواند وظیفه خود را به خوبی ایفا کند. عضو کابینه دولت دوازدهم  افزود: بنابراین فکر نمی کنم توانمندی این کار را نه به دلیل پاسخگویی داشته باشم بلکه به دلیل مشغله کاری  زیرا وقت آزادی برای حضور در همه جلسه‌ها نیست و به همین دلیل با تردید به این مسأله نگاه می‌کنم اما اگر تکلیف شود، باید برخی مسئولیت‌ها را کنار بگذارم.
 رعایت حقوق مصرف کنندگان از سوی کسب و کارهای اینترنتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کسب و کار‌های اینترنتی نیز گفت: کسب و کار‌های اینترنتی باید حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند. این گونه کسب و کار‌ها برخلاف مشاغل سنتی هستند و نمی‌توانند کیفیت بد ارائه کنند و موجب نارضایتی کاربران شوند، در این صورت نمی‌توانند به بقای خود ادامه دهند. آذری جهرمی افزود: رعایت حقوق مصرف کنندگان در ذات کسب و کار‌های اینترنتی نهفته است، آنها خود مجبور هستند که برای بقای خود به این نکته توجه کنند، آنهایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند، تیشه به ریشه خود می‌زنند. وی  در ادامه گفت: اصناف مختلف باید بر عملکرد کسب و کار‌ها نظارت داشته باشند و به تخلفات رسیدگی کنند و بر این اساس لازم است  برای کسب و کار‌های اینترنتی، صنفی تشکیل شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با بیان اینکه برای راه‌اندازی صنف کسب و کار‌های اینترنتی اختلاف نظر وجود دارد،  افزود: یک صنف را خود آنها (دست‌اندرکاران کسب و کار‌های مجازی) راه‌اندازی کرده‌اند که هنوز قوام لازم را ندارد. آذری جهرمی یادآور شد: البته نظام صنفی رایانه‌ای که دارای قانون و سابقه است نیز اعلام کرده که شرکت‌های کسب و کار‌های نوین را پذیرش کرده و تسهیلاتی برای آنها فراهم می‌کند. به نظر من وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این باره شفاف سازی کند؛ باید منتظر ماند تا مشاهده کنیم تصمیمی که گرفته می‌شود چیست.
 اتخاذ سیاستی جدید درباره ارزهای دیجیتال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره بحث ارز دیجیتالی گفت: رئیس جمهوری دستور داده که وزارت ارتباطات و بانک مرکزی جلسه مشترکی را درباره ارزهای دیجیتال داشته باشند و پیشنهادی را برای اتخاذ سیاست جدید ارائه کنند. رئیس کل جدید بانک مرکزی درگیر موضوع تثبیت نرخ ارز است اما تلاش می‌کنیم که در هفته پیش رو این جلسه مشترک را داشته باشیم و تصمیم‌گیری کنیم. محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه مطالعات لازم انجام شده اما سیاستی که تاکنون بانک مرکزی داشته، ممنوع کردن همه ارزهای دیجیتال بوده است، گفت: طبق درخواست بانک مرکزی همه سایت‌هایی که تبادل ارز دیجیتال داشته‌اند، از طریق دادستانی مسدود شده‌اند اما  نگاهی که به تازگی در شورای عالی فضای مجازی و دولت مطرح شده، این است که آنها الزاماً تهدید محور نیستند و می‌توانند فرصت‌هایی را ایجاد کنند.
قدردانی وزیر ارتباطات از کیمیا علیزاده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن دیدار با کیمیا علیزاده اولین بانوی ایرانی مدال‌آور المپیک، از وی قدردانی و دلجویی کرد. به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اهدای هدایایی به کیمیا علیزاده اولین بانوی مدال‌آور المپیک کشورمان، از این  ورزشکار تکواندوکار جوان کشورمان قدردانی و دلجویی کرد. کیمیا علیزاده قرار بود پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 باشد. او به عنوان یکی از مدال آوران رشته تکواندو در این کاروان شناخته می‌شد.اما به دلیل مصدومیت ناگهانی در تمرین این رقابت‌ها را از دست داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.