تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

August 11, 2018
23:47 شنبه، 20ام مردادماه 1397
کد خبر: 93048

اسنپ و تپسی: زیر نظر شهرداری نمی‌رویم

دو شرکت اسنپ و تپسی در یک نشست مشترک که در محل اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی به لایحه جدید وزارت کشور که فعالیت شرکتهای حمل ونقل را به شهرداری محول می‌کند  اعتراض کردند. 
 
در ابتدای این نشست رضا الفت نسب با اشاره به 650 مجوز صادر شده در این اتحادیه گفت که 60 مجوز مربوط به حمل ونقل هوشمند بوده است. او با اشاره به مخالفت اتحادیه با نظارت شهرداری بر استارت‌آپ‌های حمل ونقل شهری گفت : ابهام در توانایی شهرداری با رویکرد سنتی برای نظارت بر تاکسی‌های آنلاین، وجود شائبه به دلیل وجود تاکسی‌رانی به عنوان زیرمجموعه شهرداری، از بین بردن مزیت رقابتی تاکسی‌های اینترنتی با دخالت در فرآیند قیمت‌گذاری و مغالیرت با فرآیند تسهیل مجوز و بهبود محیط کسب وکار از جمله دلایل مخالفت اتحادیه با این لایحه است. 
 
میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی در این جلسه گفت هم ما و هم اسنپ به جز تهران به هر شهری ر فتیم در همان بدو ورود پلمپ شدیم. اتفاقی که همین الان برای دفتر ارومیه ما درحال رخ دادن است . ما از نظارت استقبال می‌کنیم اما زیر نظر شهرداری نمی‌رویم. به گفته منشی پور اگر این طرح تصویب شود بعد از تاکسی‌های آنلاین سایر استارت‌آپ‌ها نیز در خطر قرار خواهند گرفت.
 
 
او خاطرنشان کرد که شهرداری با تغییر مدل کسب وکار ما عملا ما را ناکارآمد خواهد کرد. 
 
ژوبین علاقه‌بند مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران که صاحب استارت‌اپ‌هایی چون اسنپ است نیز گفت: امروزه با اسنپ و تپسی 1 میلیون و 600 هزار سفر در روز انجام می‌شود . ما می‌توانیم گزارش سفرهایمان را به شهرداری بدهیم تا آنها با کمک این آمار کیفیت زندگی شهری را بهبود بدهند اما زیر نظر آنها نمی‌رویم. به گفته علاقه بند 186 فرصت شغلی باز امروز در اسنپ وجود دارد که نیاز داریم افرادی را استخدام کنیم. در این شرایط اقتصادی تاکسیهای اینترنتی اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده اند و زیر نظر شهرداری رفتن ما را نابود خواهد کرد. 
 
گفته میشود جلسه دوم کمیسیون زیربنایی برای بررسی لایحه وزارت کشور قرار است فردا یکشنبه برگزار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.