اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 12, 2018
20:19 یکشنبه، 21ام مردادماه 1397
کد خبر: 93086

تقبیح تکنیک‌های روان‌شناسانه برای آنلاین نگه‌داشتن کودکان

انجمن‌های مدافع حقوق کودک از انجمن روانشناسی آمریکا خواستند تا استفاده از تکنیک‌های روانی متقاعدکننده برای آنلاین نگه‌داشتن بچه‌ها و نگاه کردن ممتد به صفحه نمایشگر را محکوم کنند.
 
 این انجمن‌ها با توجه به تحقیقات اخیر درباره استفاده بیش‌ازحد از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی و رابطه آن‌ها با افسردگی و مشکلات تحصیلی تأکید کردند که روانشناسان درگیر تاکتیک‌هایی هستند که ابتلای کودکان به مشکلات روحی بر اثر استفاده از فناوری را تسریع می‌کنند.
 
به گفته آن‌ها تکنیک‌های روانشناسی در دهه گذشته بازاریابی و تبلیغات آنلاین را تحت تأثیر خود قرار داده است.
 
گروهی متشکل از 60 روان‌شناس،محقق، انجمن حمایت از کودکان با حضور در کمپینی در بوستون نامه‌ای را امضاء کرده تا در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا در سان‌فرانسیسکو قرائت شود.
 
فناوری از رایانه برای کشف و انگیزش رفتار آنلاین بهره می‌برد و روان‌شناسان با ورود به این عرصه مردم را به خرید محصولات ترغیب می‌کنند و این کار را به‌صورت خستگی‌ناپذیر انجام می‌دهند.
 
«بی.جی فوگ» از دانشگاه استنفورد از بخش تاریک تبلیغات و از دست رفتن حریم خصوصی و تشویق کاربران به استفاده مداوم از فناوری سخن می‌گوید که باعث می‌شود تا کودکان بیشتر آنلاین بمانند.
 
در نامه سرگشاده آمده است که مطالعات نشان می‌دهد افراط در ماندن در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی و رفتارهای خودکشی آور می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.