اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

August 13, 2018
17:29 دوشنبه، 22ام مردادماه 1397
کد خبر: 93115

اسنپ و تپسی به طور همزمان مختل شدند

 
snapp tapsi.jpg
 
ظهر امروز دسترسی و استفاده از خدمات حمل و نقل آنلاین اسنپ و تپسی برای ساعاتی و به طور همزمان با اختلال مواجه شده اند.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از حوالی ظهر امروز، دسترسی به دو اپلیکیشن پرکاربرد حمل و نقل آنلاین تپسی و اسنپ با اختلال همراه بوده و کاربران برای ساعاتی قادر به استفاده و ثبت درخواست سفر از طریق هیچ یک از نسخه های اپلیکیشن و یا خدمات مبتنی بر وب این سرویس ها نبودند.
 
در این زمینه اسنپ ساعاتی پس از وقوع این اختلال، و در ساعت 13 و 51 دقیقه امروز از طریق اکانت توییتراش اعلام کرد که "به دلیل مشکلات زیرساخت، دسترسی به اپلیکیشن اسنپ تا اطلاع ثانوی با اختلال مواجه شده است". 
 
اسنپ در توییت خود تصریح کرده بود که تیم فنی این شرکت در حال بررسی و رفع این مشکل است. 
 
البته این اپلیکیشن در ساعت 16 و 24 دقیقه در توییت دیگری اعلام کرد که این مشکل فنی برطرف شده است.
 
از سوی دیگر، تپسی در این خصوص اطلاع رسانی مستقیمی نداشته و  صرفا در پاسخ به چند کاربر توییتر که از این اختلال گلایه کرده بودند، از وقوع اختلال به دلیل مشکلات زیرساخت خبر داده و در این پاسخها تصریح کرده در حال حاضر مشکل برطرف شده است.
 
وقوع همزمان اختلال در این دو اپلیکیشن رقیب جالب توجه است و با توجه به استفاده از عبارت مبهم "زیرساخت" در پاسخ هر دو سرویس دهنده که میتواند هم به معنای اختلال در شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت کشور بعنوان متولی تامین حاکمیتی خدمات اینترنت و هم به معنای اختلال در زیرساخت فنی داخلی یا دیتاسنتر این اپلیکیشنها باشد؛ مشخص نیست که عامل این همزمانی، اتفاقی بوده یا به دلیل اختلال در شبکه اینترنت کشور، دیتاسنتر مشترک، استفاده مشترک احتمالی از برخی منابع و یا حمله همزمان اینترنتی و یا نظایر آن به طور همزمان واقع شده است. 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.