تلفن همراه

گوشی

August 16, 2018
16:55 پنجشنبه، 25ام مردادماه 1397
کد خبر: 93175

وزیر ارتباطات: واردات گوشی‌های مسافری قاچاق نیست

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر چند خلأهایی برای واردات گوشی مسافری وجود دارد ولی واردات این گوشی قاچاق محسوب نمی‌شود.
 
به گزارش تسنیم، محمد‌جواد آذری‌جهرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جم با اشاره به واردات گوشی مسافری اظهار داشت: واردات گوشی‌های مسافری با مقوله قاچاق متفاوت است چراکه قاچاق گوشی زمانی است که خارج از روال گمرک وارد و فعال می‌شود ولی گوشی مسافری اقدامی که برای واردات آن انجام می‌شود قاچاق نیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، واردات گوشی مسافر را واردات خارج از کانال رسمی دانست و تصریح کرد: واردات کالا با توجه به وجود نمایندگی‌های داخل کشور خدمات پس از فروش دریافت می‌کند که می‌تواند در قالب کالای مسافری هم وارد شود.
 
آذری‌جهرمی با بیان اینکه گوشی مسافری به معنای استفاده شخصی است افزود: اگر این ظرفیت مسافری در بازار به فروش برسد حقوقی از مصرف کننده نهایی ضایع می‌شود چراکه خدمات پس از فروش برای آن گوشی فراهم نشده است.
 
وی، مقررات وزارت صنعت، معدن و تجارت در عرصه واردات کالا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این مقررات، واردات کالا را منوط به وجود نمایندگی خدمات پس از فروش تعیین کرده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با سوء استفاده واردات کالا از کانال مسافری مواجه هستیم گفت: چون در اتصال سامانه ناجا در استعلام تردد و گذرنامه به سامانه گمرک مشکلاتی وجود دارد سامانه گمرک قادر به اصالت سنجی کالای همراه مسافر نبوده چون با هر شماره پاسپورتی می‌‌توان در واردات گوشی استفاده کرد.
 
آذری‌جهرمی با بیان اینکه دولت الکترونیک نیازمند اتصال همه دستگاه‌های اجرایی به هم است که بتواند پوشش کامل ایجاد کند خاطر نشان کرد: هر چند از قبل با ناجا مکاتباتی هم شده بود که این مهم صورت بپذیرد اما فرایندها قدری کند پیش می‌رفت و هنوز جلساتی با مجموعه ناجا تشکیل شده ولی هنوز اتصال بین سامانه گمرک و ناجا برقرار نشده و خلأ واردات گوشی مسافری وجود دارد هر چند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سبب عدم اصالت سنجی واردات آنرا محدود کرده است.
 
وی با تاکید بر حل مشکل واردات گوشی همراه مسافر بیان کرد: امید می‌رود با تلاش‌های انجام شده این مشکل و خلأ سریعتر برطرف شود که ظلمی در حق مردم صورت نگیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اتلاق «قاچاق» به گوشی همراه مسافر صحیح نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.