اپراتورها

تلفن همراه

فیبرنوری

August 19, 2018
16:15 یکشنبه، 28ام مردادماه 1397
کد خبر: 93256

احتمال ورود ایرانسل به اپراتور فیبرنوری پس از خروج قطعی MTN

بعد از خروج شرکت خارجی MTN از سرمایه‌گذاری در پروژه اپراتور چهارم(فیبرنوری) حالا خبرهایی در مورد مکاتبات شرکت‌ ایرانیان‌نت مجری اتصال فیبرنوری به ساختمان‌ها با اپراتور دوم تلفن‌همراه‌ (ایرانسل) در این طرح شنیده می‌شود.
 
محسن باقری چناری، مدیرعامل شرکت ایرانیان نت، ضمن اعلام اینکه با بازگشت تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز شرکت MTN از ادامه فعالیت در پروژه اپراتوری چهارم منصرف شده، تاکید می‌کند که ایرانیان‌نت به دنبال راه‌ جدید برای جذب سرمایه اجرای اپراتور چهارم است.
 
چناری در خصوص گمانه‌زنی برای ورود اپراتور دوم تلفن‌همراه برای سرمایه‌گذاری در این طرح می‌گوید: «دو ماه پیش و در جلسه‌ای که مدیران ارشد MTN با وزیر ارتباطات داشتند آن‌ها پیشنهاد ورود ایرانسل به این طرح را به عنوان سرمایه‌گذار دادند.» به باور باقری چناری، از ابتدا هم MTN برای توسعه بخش موبایل خود در ایران به واسطه ایرانسل به دنبال سرمایه‌گذاری در اپراتور چهارم بود.
 
او در پاسخ به اینکه آیا مذاکره با ایرانسل برای حضور در این پروژه به عنوان سهامدار شروع شده است اعلام می‌کند: « در این زمینه با ایرانسل هم صحبت شده،هم مکاتبه شده است. در واقع مذاکرات ما با ایرانسل جدی است ولی آن‌ها تا این لحظه اظهار تمایل مکتوبی برای حضور در این طرح نکردند.»
 
مذاکرات ایرانیان‌نت با شرکت MTN از سال ۹۴ آغاز شد که در نهایت بهار سال ۹۶ خبر توافق نهایی این شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در پروژه اپراتور چهارم شنیده شد. اما در نهایت این شرکت خارجی در تابستان سال جاری به دلیل نوسانات نرخ ارز، بازگشت تحریم‌های جدید و همچنین نقض شدن برخی از پیش‌شرط‌هایش به دنبال اجرای مصوبه ۲۶۰ رگولاتوری اعلام کرد از ادامه کار در این پروژه منصرف شده است . سال گذشته در حاشیه امضای این توافق‌نامه MTN با شرکت ایرانیان‌نت، محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یادزدهم اعلام کرد که با انجام این توافق  ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار هم به‌صورت غیر مستقیم در حوزه اتصال  فیبرنوری به منازل سرمایه‌گذاری می‌شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.