رسانه‌های اجتماعی

August 20, 2018
17:12 دوشنبه، 29ام مردادماه 1397
کد خبر: 93300

علت حذف نقد کاربران از بزرگ‌ترین پلتفرم پخش آنلاین فیلم

نت‌فلیکس به‌عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های پخش آنلاین فیلم و سریال، بخش نقدهای مردمی را به‌علت ایجاد تاثیر منفی بر تماشاگران و عدم تماشای فیلم از سوی آن‌ها از وب سایت خود حذف کرد.
 
به گزارش tech crunch، نت فلیکس که یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های پخش آنلاین فیلم، سریال و مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی در جهان به شمار می‌رود، در اقدامی عجیب و جنجال برانگیز بخش نقد و انتقادات کاربران را از درگاه وب سایت خود حذف کرد.
 
نت فلیکس با انتشار بیانیه و پیامی این اقدام را رسما اعلام کرده و به اطلاع کاربران و علاقمندان به تماشای فیلم و سریال رسانده است.
 
قسمت نقد و انتقادات مردمی بیش از یک دهه بود که در وب سایت این رسانه آنلاین و غول پخش آنلاین فیلم  وجود داشت و کاربران پیش از انتخاب و تصمیم‌گیری بر سر تماشای آنلاین فیلم و سریال‌های موردنظر خود، می‌توانستند به قسمت نقدهای مردمی مراجعه کرده و نظرات افرادی را که آن فیلم را دیده‌اند، مشاهده کنند و از نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران بهره‌مند شوند.
 
نت‌فلیکس همچنین سال گذشته اقدام دیگری را انجام داده بود که سیستم رنکینگ و رتبه‌بندی فیلم و سریال‌های موجود در این رسانه را با سیستم لایک و دیس لایک جایگزین کرده بود و انتقاد خیل عظیمی از کاربران را برانگیخته بود. نت فلیکس در پاسخ به این اقدام اعلام کرده است که به علت کاهش استقبال از نقدهای کاربران این قسمت از وب سایت آن حذف شده است.
 
البته بسیاری دیگر از کاربران بر این باورند که علت این تصمیم و اقدام نت‌فلیکس ایجاد تاثیرات منفی نقدهای مخرب بر تماشای آنلاین فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی از سوی کاربران بوده است چراکه بسیاری از کاربران را از تماشای برخی از فیلم‌ها دلسرد کرده و درنهایت موجب کاهش سودآوری و درآمدزایی نت‌فلیکس شده است.
 
البته این در حالیست که بسیاری دیگر از پلت‌فرم‌ها نظیر آمازون، آیتونر و اپ‌استور اپل و گوگل‌پلی استور همچنان میزبان و پذیرای نقدهای کاربران درمورد فیلم وسریال‌های مختلف هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.