تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 24, 2018
22:21 جمعه، 2ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93323

تمایل اندرویدی‌ها به iOS بیشتر شده است

 
 
بر اساس نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، بسیاری از کاربران موبایل در ایالات متحده آمریکا در استفاده گوشی‌های اندرویدی به آیفون و بالعکس تغییر نظر داده‌اند.
 
 
به گزارش ایسنا ،  به نقل از وب سایت phonearena، با اینکه بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند همواره بر این باورند که در صورت استفاده طولانی‌مدت از یک سیستم عامل ، تا آخر عمرشان به همان عادت کرده و باید از همان استفاده کنند، اما به تازگی تحقیقات و گزارش های منتشر شده نشان می دهد که میزان قابل توجهی از کاربران آمریکایی خلاف تصور عموم کاربران رفتار کرده اند و بدین ترتیب ، بسیاری از آنها از گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS روی برگردانده و به سمت و سوی گوشی های اندرویدی متمایل شده اند و البته عکس این موضوع نیز صادق بوده است .
 
در این آمار ، نظرسنجی و بررسی های جدید که بر روی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کاربران موبایل در سراسر ایالات متحده آمریکا صورت پذیرفته است،  ۱۸ درصد از کاربران اندروید به سمت آیفون (iOS) تغییر پلتفرم داده اند . این در حالیست که تنها نظر ۱۱ درصد از کاربران iOS به اندروید تغییر پیدا کرده است.
 
این بدان معناست که ۷۱ درصد از کاربران سیستم عامل iOS ( گوشی های آیفون و محصولات اپل) به این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار وفادارباقی مانده اند و احتمال اینکه در آینده نظرشان به اندروید تغییر پیدا کند نزدیک به صفر است چراکه آنها از تمامی قابلیت های موردنظر و موجود در سیستم عامل iOS رضایت کامل داشته اند.
 
از میان کاربرانی که از اندروید به سمت iOS گرویده شده اند، ۴۷ درصد از آنها علت این تمایل و تغییر جهت را بهبود رابط کاربری و تجربه بهتر در گوشی های آیفون اعلام کرده اند و در میان آن دسته از کاربرانی که از آیفون به اندروید تغییر نظر داده اند، نیز متن‌باز بودن سیستم عامل اندروید و باز بودن دست کاربر برای انجام کارهای پیشرفته و حرفه ای را علت آن عنوان کرده اند.
 
همچنین کاربران دو عامل قیمت و رابط کاربری گوشی های هوشمند را از مهم ترین عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در تصمیم گیری و تمایل به سمت یکی از دو سیستم عامل های محبوب موبایل دانسته اند.
 
در آخر نیز باید گفت که مهم ترین عاملی که موجب شده است کاربران آمریکایی از آیفون به سمت و سوی گوشی های اندرویدی کشانده شوند، قیمت مناسب تر گوشی های اندرویدی در مقایسه با آیفون های جدید بوده است این در حالیست که درست در نقطه مقابل آن، کاربرانی که از اندروید به iOS روی آورده اند، بهبود رابط کاربری و سرعت سیستم عامل را به عنوان مهم ترین عامل در این تغییر نظر و تمایل خود عنوان کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.