سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 25, 2018
20:03 شنبه، 3ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93365

خداحافظی با لامپ‌های هالوژن

از اول ماه سپتامبر (10 شهریور)، استفاده از لامپ‌های هالوژن در سراسر اتحادیه اروپا ممنوع و لامپ‌های ال‌ای‌دی (LEDs) با مصرف بهینه‌تر انرژی جایگزین آنها خواهند شد.
طرح جایگزین کردن لامپ‌های ال‌ای‌دی به جای هالوژن در اتحادیه اروپا با هدف کاهش هزینه برق مصرفی، مصرف بهینه‌تر انرژی و کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌شود.  
 
میزان مصرف انرژی در لامپ‌های ال‌ای‌دی (LEDs) حدود 5 برابر کمتر از لامپ‌های هالوژن است؛ در عین حال، این لامپ‌ها از انتشار سالانه 15 میلیون تن متریک گازهای گلخانه‌ای به جو جلوگیری می‌کنند.
 
براساس پیش‌بینی فیلیپس (Philips)، یکی از شرکت‌های اصلی تولیدکننده لامپ، جایگزین شدن لامپ‌های هالوژن با ال‌ای‌دی باعث کاهش 144 دلاری هزینه برق مصرفی خانواده‌ها در سال می‌شود؛ درعین حال، این لامپ‌ها علاوه بر مصرف کمتر برق، از طول عمر بسیار بیشتری برخوردار هستند.
 
طول عمر لامپ‌های هالوژن به طور متوسط 2 سال است، درحالیکه عمر لامپ‌های ال‌ای‌دی 15 تا 20 سال است.
 
با این حال این تصمیم، مخالفانی در اروپا دارد. سخنگوی حوزه انرژی حزب UKIP بریتانیا در پارلمان اروپا تأکید کرد: تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن لامپ‌های هالوژن اشتباه است و همیشه قشر فقیر از این نوع سیاست‌ها بیشتر آسیب می‌بینند. مصرف کنندگان باید در خرید نوع لامپ مصرفی حق انتخاب داشته باشند.
 
موافقان این طرح معتقدند، اگرچه لامپ‌های هالوژن ارزان‌تر از لامپ‌های ال‌ای‌دی هستند، اما لامپ‌های ال‌ای‌دی به دلیل طول عمر طولانی‌تر و مصرف کمتر انرژی، به کاهش هزینه خانوارها کمک می‌کنند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.