رسانه‌های اجتماعی

August 25, 2018
20:27 شنبه، 3ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93367

غول های فناوری درباره انتخابات آمریکا جلسه تشکیل می دهند

تارنمای آمریکایی «بازفید» در گزارشی اعلام کرد، نمایندگان شرکت های بزرگ فناوری از جمله فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و توئیتر روز جمعه در خصوص بررسی راه های جلوگیری از دخالت در انتخابات میاندوره ای ماه نوامبر آمریکا جلسه ای محرمانه برگزار می کنند.
 
به گزارش بازفید، «ناتانیل گلیچر» رئیس بخش سیاستگذاری امنیت سایبری فیسبوک هفته گذشته شماری از مسئولان چندین شرکت از جمله گوگل، مایکروسافت و اسنپ چت را برای حضور در نشستی در دفتر توئیتر در سان فرانسیسکو دعوت کرده است. 
بازفید گفته که به نسخه ای از این دعوت نامه که به شرکت های مختلف ایمیل شده، دست یافته است. 
گلیچر در این دعوت نامه نوشته است: همانطوری که طی هفته های گذشته گفته ام، ما به دنبال برگزاری جلسه ای برای بررسی عملیات های داده ها، حفاظت از انتخابات و راهکارهای مقابله با این چالش ها هستیم. 
این مقام فیسبوک نوشت که دستور کار این جلسه شامل سه بخش خواهد بود: هر شرکت کاری را که برای مقابله با عملیات های اطلاعات پراکنی انجام داده است، تشریح می کند؛ بحث در خصوص مشکلاتی که هر شرکتی با آن روبروست؛ و صحبت درباره اینکه آیا این جلسات ادامه داشته باشد یا نه.
ماه می گذشته، 9 شرکت در جلسه ای در دفتر فیسبوک گردآمده و با نمایندگان دولت، معاون وزیر امنیت داخلی و نماینده ای از پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در خصوص مشکلات مشابه گفت وگو کردند. نمایندگان شرکت ها اعلام کردند که دولت اطلاعات چندانی به آنها نداده است و آنها دلسرد شده اند.
شرکت های فناوری از جمله فیسبوک و توئیتر متهم هستند که در خصوص گزارش های مربوط به دخالت نهادهای اطلاعاتی خارجی و گروه های وابسته آنها در انتخابات 2016 آمریکا به کندی وارد عمل شدند. 
نهادهای اطلاعاتی آمریکا، روس ها را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم کرده اند. روسیه این اتهام را رد کرده است. با این حال، «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تاکنون 13 نفر از اعضای «آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه» را به دخالت در آن انتخابات متهم کرده است.
شرکت مایکروسافت روز سه شنبه از شناسایی و غیرفعال کردن سایت هایی جعلی خبر داد که به گفته این شرکت، وابسته به دولت روسیه بودند و با هدف هک کامپیوترهای افراد و چند اندیشکده آمریکایی و نهاد مرتبط با کنگره ایجاد شده اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.