سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 26, 2018
18:02 یکشنبه، 4ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93389

کاربران فتوشاپ به‌روزرسانی کنند!

شرکت آدوب تصمیم گرفته یک نسخه به‌روزرسانی امنیتی از نرم‌افزار فتوشاپ را منتشر کند تا به برطرف کردن آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی موجود بپردازد.
 
به گزارش thehackernews، این روزها که بازار آسیب‌پذیری و ضعف‌های رایانه‌ای به شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می‌کند، شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز به‌دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در  این راستا نسخه‌های به‌روزرسانی جدیدی را منتشر می‌کنند.
 
بسیاری از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری درصدد کشف آسیب‌پذیری‌های جدیدی هستند تا شرکت‌های توسعه‌دهنده آن‌ها به انجام به‌روزرسانی و محافظت از حریم خصوصی کاربران اقدام کنند.
 
چندی پیش گزارش‌های بسیاری در فضای مجازی منتشر شد که وجود یک آسیب‌پذیری و حفره امنیتی خطرناک در نرم‌افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop CC) را نشان می‌داد که توسط شرکت آدوب توسعه داده شده است و بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز و مک او اس (macOS) را در معرض خطر قرار داده است.
 
حالا شرکت آدوب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که تیمی از متخصصان زبده فعال در این شرکت تصمیم گرفته‌اند پیش از موعد مقرر، به انتشار و عرضه یک نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای نرم افزار فتوشاپ اقدام کنند تا از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری به عمل بیاورند.
 
وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد که با نفوذ به خلاء و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد موردنظر دسترسی پیدا کنند که این درنهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می‌کند.
 
شرکت ادوب اعلام کرده است که این نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک او اس بوده و کاربران رایانه‌های با سیستم عامل مذکور، قادر خواهند بود از فروشگاه اینترنتی مربوطه این نسخه جدید امنیتی را دریافت و دانلود کنند و بدین ترتیب دستگاه خود را از نفوذ هکرها مصون بدارند.
 
شرکت ادوب – توسعه‌دهنده و ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای آدوب ریدر، آکروبات و فوتوشاپ – حالا با انتشار این نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی سعی دارد به تمامی کاربرانش اعلام کند به شدت درصدد افزایش ضریب ایمنی و امنیت سایبری محصولاتش بوده و بدین ترتیب به سرعت از متخصصانش خواسته که مشکل و آسیب‌پذیری‌های موجود را پیدا کرده و برطرف کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.