امینت

تلفن همراه

August 26, 2018
18:37 یکشنبه، 4ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93397

سوءاستفاده هکرها از ضعف امنیتی یک بازی برای حمله به اندروید

گوگل اعلام کرده موفق به شناسایی آسیب پذیری خطرناکی در بسته نصب بازی Fortnite شرکت اپیک شده که برای کاربران گوشی های اندرویدی مشکلات جدی ایجاد می کند.
 
به گزارش اندروید سنترال، آسیب پذیری مذکور که مربوط به نسخه اندرویدی این بازی است به هکرها امکان می دهد تا از هر برنامه ای که بر روی گوشی های کاربران نصب شده سواستفاده کرده و از آنها برای بارگذاری و نصب و اجرای مخفیانه هر برنامه مخربی بهره بگیرند.
 
مشکل مذکور باعث می شود تا برنامه های مخرب در پس زمینه دیگر برنامه ها اجرا شده و به گوشی دسترسی کامل داشته باشند، بدون اینکه کاربر متوجه مشکل یادشده شود.
 
گوگل ۱۰ روز قبل این مشکل را به طور خصوصی به اطلاع شرکت اپیک رسانده بود و بعد از رفع آن و به روزرسانی بسته نصب بازی Fortnite این شرکت موضوع مذکور را به طور علنی افشا کرده است.
 
کاربرانی که برای نصب بازی Fortnite بر روی گوشی اقدام می کنند، کل بازی را بارگذاری نمی کنند و در عوض بسته نصب کننده آن را دریافت می کنند که از طریق آن کل بازی به طور مستقیم به گوشی منتقل می شود. هکرها قبلا از این بسته نصب کننده سواستفاده می کردند که شرکت اپیک با به روز کردن بسته یادشده جلوی سواستفاده های بیشتر را گرفته است. هنوز مشخص نیست سواستفاده عملی از این آسیب پذیری رخ داده است یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.