تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 26, 2018
18:50 یکشنبه، 4ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93405

ممنوعیت فروش کتاب های مرتبط با اسلحه سه بعدی در آمازون

آمازون قصد دارد همه کتاب‌هایی را که طرح‌های اسلحه سه بعدی را چاپ کرده‌اند، از مجموعه فروش خود حذف کند. درواقع آمازون با این روش قصد پایان دادن به جنجال‌های اخیر پیرامون اسلحه‌های سه بعدی را دارد.
 
آمازون کتاب‌هایی را که محتوایی مغایر با دستورالعمل‌های امنیتی را به چاپ رسانده‌اند از کتابخانه خود حذف می‌کند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی واشنگتن پست، آمازون تاکنون یک کتاب 584 صفحه‌ای را در خصوص اسلحه‌های پلاستیکی از سایت خود حذف کرده است.
جالب است بدانید نویسنده این کتاب نیز در یک یادداشت اعتراضی نوشت: «انتظار ندارید یک روایت بدون اشاره به مواردی مثل اسلحه جذب شود؛ این موضوعی عادی است که در اخبار و دادگاه‌ها نیز براحتی پخش می‌شود.
آمازون نیز در قالب یک ایمیل پاسخ فرد مذکور را داد و تأیید کرد که این کتاب «ناقض دستورالعمل‌های محتوای آمازون» بوده و در نتیجه حذف شده است.
از اوایل تابستان ماجرای کتاب‌هایی که به شکل سه بعدی چاپ می‌شوند داغ شده و اغلب سایت‌ها به برداشتن این نوع محتواها مکلف شده‌اند.
این قانون پس از آن تشدید شد که 19 وکیل دولتی، پرونده‌ای در این زمینه باز کردند و یک قاضی سیاتلی نیز حکمی در این زمینه صادر کرد.نویسنده کتاب چاپ اسلحه سه بعدی می‌گوید: درآمدهای حاصل از این کتاب برای حمایت از آزادی بیان و حقوق حمل مجاز اسلحه استفاده می‌شود.این کتاب از زمان انتشار فروشی خیره‌کننده در بخش آموزش‌های رایانه‌ای و فناوری محور آمازون داشته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.