اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 27, 2018
15:08 دوشنبه، 5ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93436

یک دلار سرمایه‌گذاری در فضای مجازی کودک ۱۶ دلار بازگشت سرمایه دارد

رئیس کارگروه کودک و فضای مجازی دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات فضای مجازی کودکان باید بدانند هر یک دلار سرمایه‌گذاری در آموزش کودک، ۵ تا ۱۶ دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت.
 
خسرو سلجوقی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال سال جاری درباره اقتصاد فضای مجازی کودک و اهمیت این اقتصاد گفت: بهترین شروع زندگی برای کودکان سنین صفر تا 2.5 سالگی و سپس 2.5 تا هفت سالگی است.
 
رئیس کارگروه کودک و فضای مجازی دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال افزود: پژوهش‌های بسیاری اثبات کرده‌اند که ریشه اغلب مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری انسان عصر حاضر در ضعف یادگیری مهارت‌های پایه و بنیادین متناسب با اوضاع و احوال جامعه خویش است و مهم‌ترین دوران یادگیری غیرمستقیم این مفاهیم، سنین دو الی 7 سالگی به‌خصوص طلایی‌ترین دوران رشد یعنی بین 3 الی 5 سالگی است.
 
وی خاطر نشان کرد: دورانی که طی آن 90 درصد رشد مغز انسان صورت می‌پذیرد و اهمیت آن برای برنامه‌ریزان حوزه تربیتی به حدی است که از آن تحت عنوان بهترین شروع زندگی یاد می‌شود.
 
سلجوقی بیان کرد: مطالعات طولی نشان می‌دهد که هر یک دلار سرمایه‌گذاری در آموزش کودک، 5 تا 16 دلار بازگشت سرمایه (متوسط 10 دلار نرخ برگشت سرمایه) خواهد داشت؛ در همین راستا اهمیت این سرمایه‌گذاری برای مسئولین، خانواده‌ها و جامعه باید تبیین و اطلاع‌رسانی شود و همچنین تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات در بخش فضای مجازی کودکان باید به این اقتصاد و نحوه دسترسی به آن آگاه شوند.
 
مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک در بیانات خود از تمامی تولیدکنندگان محتوای مناسب برای کودکان، اولیاء و مربیان آنان و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات درخواست داشت که برای معرفی مزیت‌ها و داشته‌های خودشان حضور پرشوری در این دوره از نمایشگاه داشته باشند و در ضمن کاربران با استفاده و آشنایی به این ظرفیت‌ها و با خرید این محصولات موجب رونق این بازار و تقویت آن شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.