امینت

تلفن همراه

August 27, 2018
15:25 دوشنبه، 5ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93438

شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی با دایورت شماره روی صدا و سیما

شرکت مخابرات ایران نسبت به روش جدیدی از کلاهبرداری تلفنی از شهروندان از طریق دایورت شماره روی یکی از مراکز مخابراتی و یا صدا وسیما هشدار داد.
 
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: اخیراً برخی کلاه‌برداران با آگاه شدن شهروندان از شیوه‌های کلاه‌برداری کارت به کارت و تلفنی، شیوهای جدیدی را جهت اغفال مردم و کشاندن آنان به باجه‌های خودپرداز بانک‌ها پیاده می‌کنند؛ به این نحو که شماره تماس‌گیرنده با دایورت شدن روی شماره یکی از مراکز مخابراتی و یا صداوسیما و یا مراکز دیگر، موجب جلب اعتماد شده و از این طریق کلاه‌برداری کارت به کارت در مواردی اتفاق افتاده است.
 
با توجه به گزارش‌های رسیده از برخی مناطق، در خصوص کلاه‌برداری تلفنی از مردم از طریق دایورت شماره بر روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما، از تمام شهروندان درخواست می‌شود با توجه به این مورد، اطلاعات حساب بانکی و کارت‌های اعتباری خود را از طریق این تماس‌ها در اختیار هیچ شخص یا ارگانی قرار ندهند.
 
بر اساس این گزارش و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، اکثریت این شماره‌ها مربوط به شماره های تلفن همراه اعتباری است که به شماره تماس نهادهای عمومی دایورت شده و اعتماد مخاطب را به این وسیله جلب کرده است.
 
بنابراین از تمام شهروندان و مشتریان تمام اپراتورهای مخابراتی در سراسر کشور درخواست می‌شود در صورت وقوع موارد مشابه از دادن اطلاعات شخصی و محرمانه مالی و حساب‌های بانکی به این افراد خودداری کرده و همچنین به‌منظور پیشگیری از تکرار موارد مشابه، مورد مذکور را به مراجع انتظامی ذی ربط، سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰ و یا به حوزه بازرسی مخابرات اطلاع دهند.
 
شگردهای کلاه‌برداران بانکی با استفاده از وسایل ارتباط‌جمعی، اکثرا شناسایی و به عموم مردم آموزش داده ‌شده است و در این مورد نیز، تمام شهروندان، صرفا به‌حساب دایورت شماره روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما و نهادهای عمومی دیگر نباید اطمینان کرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار تماس گیرنده قرار دهند.
 
امکان دایورت شماره تلفن صرفاً به‌منظور تسهیل ارتباطات مخابراتی و تلفنی کاربران و مشتریان طراحی‌شده و هرگونه سوءاستفاده از این خدمت، پیگرد قضایی و قانونی به همراه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.