سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 27, 2018
15:28 دوشنبه، 5ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93439

اوبر، ایرباس و بویینگ تاکسی‌های ژاپن را پرنده می‌کنند

دولت ژاپن در حالی از پروژه بلند پروازانه خود برای رونمایی از تاکسی‌های پرنده پرده برداشته که همچنان بسیاری از کمپانی‌های صاحب نام به موفقیتی در این حوزه نرسیده اما برنامه‌های مشخص و دقیقی برای اقدام در این بخش دارند.
 
دولت ژاپن در عصر انفجار اطلاعات سعی بر این دارد تا با برداشتن گامی بلند در عرصه فناوری، نامی ماندگار از خود در عرصه جهانی باقی گذارد.
 
در این راستا سعی بر همکاری با شرکت‌های بزرگی نظیر ایرباس و اوبر دارد تا بتواند در دهه آینده نخستین تاکسی پرنده را طراحی و عرضه کند.
 
البته در این گروه که قرار است مبنای همکاری بر سر اجرای این پروژه باشند اسامی دیگری نظیر بوئینگ، تویوتا و خطوط هوایی ژاپن نیز به چشم می‌خورد که به گفته وزارت بازرگانی این کشور مجموعا شامل 21 کسب‌وکار تجاری مبتنی بر فناوری است.
 
جلسات گروه کاری این پروژه از هفته آینده آغاز خواهد شد و هم‌زمان تنظیم مقررات و قوانین ویژه این پروژه در دولت ژاپن استارت می‌خورد.
 
قابل توجه است که تعدادی از کمپانی‌ها پیش از این پروژه‌های تاکسی پرنده خود را مطرح کرده و حتی شرکت رولز رویس نخستین طرح مفهومی از خودرو پرنده الکتریکی عمود پرواز خود را ماه گذشته رونمایی کرد.
 
شرکت ولوکوپتر هم که توسط دایملر پشتیبانی می‌شود در حال انجام پروازهای آزمایشی خودرو پرنده خود در کشور دوبی است.
 
در حالیکه شاید برخی معتقدند ژاپن تجارب خوبی در صنعت هوایی ندارد و این پروژه می‌تواند انتزاعی و به تخیل بیشتر شباهت داشته باشد باید گفت که در حال حال حاضر کمپانی‌های فناور زیادی حتی نظیر پورشه نیز درصدد اجرای پروژه‌هایی این چنینی هستند و این موضوع برگرفته از حکایت آینده صنعت فناوری است.
 
بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور باید منتظر تغییر و تحولات تکنولوژیکی بسیاری در کشورهای صاحب فناوری باشیم که شاید دامنه این تغییرات صنایع کشور ما را نیز دستخوش تغییراتی کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.