بازی

فناوری اطلاعات

August 27, 2018
18:52 دوشنبه، 5ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93448

آغاز چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای از فردا

چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران از روز ۶ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
 
با توجه به اینکه نزدیک به ۳۵ درصد جامعه گیمر ایران را بانوان تشکیل داده‌اند. از این رو به گفته دست اندرکاران در چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای شرایط به گونه‌ای فراهم شده تا بانوان بتوانند برخلاف دوره‌های گذشته در تمام رشته‌ها شرکت کرده و شانس خود را برای قهرمانی در تمام بازی‌ها آزمایش کنند.
 
بنا بر اعلام، سال گذشته نزدیک به  ۷۰۰۰ نفر شرکت‌کننده در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای حضور داشتند که ۱۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل داده بودند. حضور بانوان در مسابقات سال گذشته باعث شکسته شدن رکورد حضور شرکت‌کنندگان در لیگ بازی‌های رایانه‌ای شد.
 
بر اساس این گزارش خانواده‌ها همانند سال‌های گذشته می‌توانند مسابقات چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران را از نزدیک مشاهده کنند و شرکت‌کنندگان می‌توانند با اعضای خانواده از نزدیک شاهد برگزاری رقابت‌های مختلف باشند. همچنین هیچ محدودیت سنی برای شرکت در این رویداد در نظر گرفته نشده و تمام گروه‌های سنی چه دختر و چه پسر از امکان ثبت‌نام در این رویداد برخوردار بودند. حضور بانوان در چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران می‌تواند نقش زنان در حوزه بازی را نیز پررنگ‌تر از قبل کند.
 
هر روز به علاقه‌مندان حوزه ورزش‌های الکترونیکی در دنیا افزوده می‌شود و حتی انتظار می‌رود که درآمد به دست آمده از بازی‌های الکترونیکی تا سال ۲۰۲۰ به پنج میلیارد دلار برسد. به همین دلیل کشورها به برگزاری مسابقات مختلف در حوزه ورزش‌های الکترونیکی اهمیت بالایی می‌دهند. در چند سال گذشته حضور زنان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و حوزه بازی‌های الکترونیکی باعث شده صنعت بازی‌های رایانه‌ای یک صنعت مردانه محسوب نشود و در برخی کشورها آمار بازیکنان زن و مردم تقریبا یکسان است.
 
براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش نمای‌باز سال ۱۳۹۶ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به ۱۵ درصد خریداران بازی در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند. حضور خانواده‌ها در چنین رویدادهایی باعث تغییر نگاه‌ جامعه به حوزه بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد و حتی می‌توان امیدوار بود که ارتباط بیشتر خانواده‌ها با بازی‌های رایانه‌ای باعث شده و حضور بانوان در روند تولید بازی پررنگ‌تر از گذشته شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.