تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 27, 2018
18:56 دوشنبه، 5ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93452

لایت کوین، بیش از ۴ ماه در سکوت مطلق

بررسی اخیر انجام شده از گیت‌هاب لایت کوین نشان می‌دهد که هیچ توسعه‌ یا بروزرسانی در کدهای این ارز دیجیتال در ۴ ماه اخیر صورت نگرفته است. در همین حال دیگر ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین، اتریوم و به خصوص ایاس فعالیت مداوم و پایداری را در نمودارهای شاخص گیت‌هاب نمایش می‌دهند.
 
بر اساس نمودارهای گیت‌هاب، تمام فعالیت‌های لایت کوین در ماه آوریل ۲۰۱۸ پایان یافته و بعد از آن فعالیت جدیدی انجام نشده است. ماه آوریل سال جاری میلادی لایت کوین همکاری خود را با کوین بیس در کارت‌های اعتباری این صرافی که شیفت ویزا (Shift Visa) کارت نام دارند، اعلام کرد. این کارت‌ها به مانند دیگر دبیت کارت‌ها امکان پرداخت‌های سریع با ویزا را به کاربران خواهند داد.
 
نظر بعضی کاربران این است که توسعه‌دهندگان درگیر یک روند نزولی و در حال تبدیل سرمایه‌های خود به وجوه نقدی هستند. برخی گزارشات نیز حاکی از این است که توسعه‌دهندگان در حال آماده شدن برای اولین اجلاس سالانه لایت کوین هستند که در تاریخ ۱۴ و ۱۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.
 
چارلی لی، بنیان‌گذار لایت کوین در این باره گفت: ما از اینکه توانسته‌ایم این جامعه شگفت‌انگیز را زیر یک سقف جمع کنیم، بسیار هیجان‌زده‌‌ایم. سال اخیر اتفاقات بسیاری در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال رخ داد و گروهی بهتر از جامعه لایت کوین برای کاوش حال و آینده این حوزه وجود ندارد. ما همچنین از اینکه توانسته‌ایم جامعه لایت کوین را گرد هم آوریم بسیار خرسندیم.
 
همچنین لایت کوین پس از اینکه تولسی گابارد، نماینده مجلس آمریکا از حوزه دوم هاوایی، در گزارش مالی خود اعلام کرد که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۵,۰۰۰ دلار در اتریوم و لایت کوین سرمایه‌گذاری کرده است، یک جهش قیمتی را در چند روز گذشته تجربه کرد. تولسی گابارد به عنوان جوانترین نماینده منطقه هاوایی در طول تاریخ، در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد.
 
یکی از پروژه‌های عظیم لایت کوین که سبب به وجد آمدن جامعه کریپتو شد، اعلام پروژه lite.im بود. این پروژه که توسط تیم Zulu Republic انجام می‌شود، انجام پرداخت‌های پیامکی شامل خرید کردن، پرداخت قبوض و … را به وسیله پیامک یا پیام‌های تلگرام و با لایت کوین ممکن می‌سازد؛ به این صورت که هرکس تنها با داشتن یک گوشی همراه می‌تواند از سرویس‌های لایت کوین نیز استفاده کند. این پروژه امکان آشنایی مردم بیشتری را با لایت کوین فراهم می‌سازد.
 
این سرویس هم‌اکنون با پیامک یا پیام‌های تلگرام در حال فعالیت می‌باشد.
 
عده‌ای از کاربران ردیت نیز پس از انتشار پست «عدم فعالیت لایت کوین در گیت‌هاب» جبهه‌های مختلفی گرفتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.