تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 28, 2018
17:48 سه شنبه، 6ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93480

دورخیر پارک فناوری پردیس برای تبدیل به ناحیه فناوری

مهدی صفاری‌نیا در شانزدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس گفت: در تلاش هستیم در آینده پارک فناوری پردیس را توسعه بخشیده و به ناحیه فناوری تبدیل کنیم.
 
رئیس پارک فناوری پردیس در شانزدهمین اجلاس سالیانه و برترین‌های جشنواره این پارک که امروز (سه شنبه 6 شهریور 97 ) برگزار شد گفت: تعداد اعضای پارک فناوری پردیس تا پایان سال 96 به 258 عضو رسید ما در سال 96 حدود 24 میلیون دلار صادرات داشتیم و بیش از 50 مسئول را به 12 کشور جهان صادر کردیم. همچنین در این سال دارای 21 درصد رشد در فروش درآمد بودیم.
 
مهدی صفاری‌نیا با بیان اینکه در سال 96 فروش شرکت‌های پارک فناوری پردیس 6200 میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: در این سال منابع انسانی شرکت‌ها 13 درصد افزایش داشته است و به 3517 نفر رسیده است. گمان می‌کنیم در آینده شاهد استقرار بیش از هفت هزار نفر در پارک باشیم.
 
وی افزود: در سال 96 شرکت‌های عضو پارک بیش از 17 میلیارد تومان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کره‌اند و 65 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته‌اند.
 
صفاری‌نیا در خصوص جذب فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه‌ها در پارک فناوری پردیس بیان کرد: در سال 96 بیش از 500 همکاری میان شرکت‌ها و دانشگاه‌ها داشته‌ایم و نزدیک 30 پایان نامه دانشجویی در شرکت‌ها انجام شد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 96 پارک فناوری پردیس 122 نوع عنوان نوآوری جدید داشته است گفت: ما با 11 کشور 17 قرارداد منعقد کردیم و بیش از 270 نشان یا گواهینامه جدید در حوزه بین الملل کسب کردیم.
 
رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه گفت: ما در سال 96، 22 سرفصل حمایتی تعریف کردیم که بیش از 40 مجموعه این خدمات را به شرکت‌های ما ارائه می‌دهند علاوه بر اینکه در عرصه بازاریابی، کمک‌های خوبی به شرکت‌ها کردیم. بیش از 70 مناقصه را به شرکت‌ها اعلام کردیم و در تضامین مورد نیاز آنها را یاری کردیم. ما در حوزه تجاری سازی قراردادها با برخی شرکت‌ها به نتایج خوبی رسیدیم و بیش از 15 طرح به سازمان‌های دولتی معرفی شد.
 
وی با اشاره به اینکه 81 شرکت مستقل در پارک از معافیت مالیات بر عملکرد برخوردار بوده‌اند گفت: عضویت نماینده پارک در هیئت حل اختلاف مالیاتی شرق استان تهران از دیگر اقدامات ما در سال 96 بود
 
وی اضافه کرد: در سال 96 ، 30 شرکت توانسته‌اند دانش بنیانی خود را تمدید کنند یا مجوز جدید بگیرند. همچنین در سال گذشته 200 رویداد کارآفرینی داشتیم که بیش از 17 هزار نفر در آنها شرکت کردند.
 
شایان ذکر است در این مراسم از محصول تخلیه اتوماتیک آب مخازن نفتی با نام تجاری tank dewatering، پرینتر سه بعدی sls با نام تجارب تیوان R230 و محلول ضدعفونی و پاکسازی کانال ریشه دندان (عصب کشی) با نام تجاری hypo_endox 5.25% و morva_sept sol 2% که اختراعاتی از شرکت های دانش بنیان داخلی کشور هستند، رونمایی به عمل آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.