تلفن همراه

فناوری

August 28, 2018
18:00 سه شنبه، 6ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93488

تحریم زد تی ای فرصتی برای پیشتازی کره‌ای‌ها

بر اساس آمارهای جهانی، سامسونگ از لحاظ توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری‌های موبایل و شبکه دسترسی رادیویی جهان از رقیب چینی خود شرکت زد تی ای سبقت گرفته است.
 
به گزارش phonearena، به‌نظر می‌رسد که تحریم‌های اتخاذ شده از سوی ایالات متحده آمریکا علیه شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زد تی ای به‌نفع رقیب کره‌ای آن‌ها یعنی سامسونگ تمام شده است.
 
حالا تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ از نظر توسعه دسترسی کاربران جهان به اینترنت و گسترش زیرساخت‌های موبایلی و تجهیزات رادیویی بسیار موفق‌تر از رقیبان چینی خود یعنی هواوی و  زد تی ای عمل کرده است.
 
سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین و سرسخت‌ترین رقیبان شرکت زد تی ای است که توانسته از زمان تحریم‌های اقتصادی علیه شرکت‌های چینی فعال در حوزه تکنولوژی بهترین استفاده را داشته باشد و از زد تی ای جلو بزند.
 
فعالیت‌های شرکت زد تی ای تحت‌ تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا به حالت تعلیق درآمده است این در حالیست که این شرکت چینی در زمینه توسعه تجهیزات رادیویی و اینترنتی در کشورهای بسیاری از جمله استرالیا فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشت.
 
زد تی ای یکی از فعال‌ترین شرکت‌های مخابراتی در جهان است که در زمینه توسعه فناوری اینترنت نسل پنجم  اینترنت 5G پیشگام است. سامسونگ تاکنون 500 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه برروی توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت 5G سرمایه‌گذاری کرده است و می‌خواهد در سه سال آینده نیز 22 میلیارد دلار دیگر نیز هزینه کند. در کنار هواوی و زد تی ای، شرکت‌های بزرگ مخابراتی دیگری همچون اریکسون و نوکیا نیز پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در این زمینه داشته‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.