اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 30, 2018
16:43 پنجشنبه، 8ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93545

حمله ترامپ به گوگل: کاخ سفید می‌خواهد نتایج جستجوی گوگل را دست‌کاری کند؟

پس از حمله ترامپ به نتایج موتور جستجوی گوگل، این سؤال مطرح‌شده است که آیا کاخ سفید قصد دارد وارد عمل شده و روی سرچ گوگل مقررات وضع کند؟
 
به گزارش خبرآنلاین، «لری کودلو» مشاور اقتصادی پرزیدنت اعلام کرد تیم راهبری ترامپ به این موضوع فکر می‌کند که حکومت باید روی سرچ گوگل اعمال قدرت کرده و برای آن مقررات خاصی وضع کند.
 
President Donald Trump speaks during a dinner for evangelical leaders in the State Dining Room of the White House, Monday, Aug. 27, 2018, in Washington.
 
 
حمله ترامپ به رسانه‌ها این بار به گوگل خورد و با انتشار چند پست توئیتری درباره نتایج جستجوی Trump news در گوگل اعلام کرد تنها چیزی که می‌توان دید، اخبار و گزارش‌هایی از رسانه‌ها و اخبار جعلی است که نمی‌تواند صحیح باشد. به گفته ترامپ 96 درصد از نتایج سرچ به اخبار مربوط به رسانه‌های چپی برمی‌گردد که علیه محافظه‌کاران می‌نویسند و این خطرناک است.
 
گوگل هم در بیانیه‌ای جواب ترامپ را این‌گونه داد: جستجو در گوگل سیاسی و ایدئولوژیک نیست که انتظار نتایج سیاسی هم از آن داشته باشیم. هدف این است که در کسری از ثانیه پاسخ مربوطه به درخواست کاربر بعد از تایپ کلمه در سرچ دیده شود.بنابراین نتیجه سرچ متکی بر هیچ ایدئولوژی سیاسی پایه‌گذاری نشده است. هرسال الگوریتم خود را غنی‌تر کرده تا محتوای باکیفیت‌تری را در اختیار کاربر خود قرار دهیم. ضمن توسعه این هدف، دست‌کاری سیاسی احساسی هم در نتایج انجام نمی‌دهیم.
 
 
گوگل می‌گوید نتایج سرچ بر اساس منطقه جغرافیایی و تاریخچه سرچ توسط کاربر تنظیم می‌شود و آن‌ها نمی‌دانند آیا خود ترامپ سرچ کرده است یا دوستانش در مکان دیگری این کار را انجام داده و گزارشش را برای او ارسال کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.