اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 2, 2018
13:22 یکشنبه، 11ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93588

محمدرضا قنادان از توقف احداث دکل‌های غیرمجاز اپراتورهای همراه خبر داد

 
ghanadan.jpg
 
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر از توقف احداث دکل‌های غیر مجاز اپراتورهای تلفن همراه در سطح شهر تهران خبر داد.

BTS.jpg

محمدرضا قنادان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نظر به ضرورت اجرایی ساختن مصوبه  "ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در شهر تهران" شورای اسلامی شهر تهران و در راستای حفظ حقوق شهروندان و نیز حمایت از اپراتورهای دارنده پروانه همسو با سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباط مشترک شهر بنا دارد تا با جذب شرکت‌های پیمانکار که فراخوان شناسایی ایشان منتشر شده است، به جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز در سطح شهر تهران اقدام کند.
 
وی افزود: در این باره هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است و امیدواریم به نتایج مطلوب و محسوسی دست پیدا کنیم.
 
قنادان گفت: ما در وهله اول تحقق همه تسهیلات و مقدمات لازم برای ایجاد فضای مناسب جهت توسعه زیرساخت شبکه در شهر را در اولویت قرار دادیم و الان می‌توانیم ادعا کنیم این فضا برای حاکمیت قانون و ضوابط در این حوزه ایجاد شده است و برای اشخاصی که بخواهند به صورت قانونی در این بخش فعالیت کنند، مسیر هموار است.
 
از ظرفیت ماده 100 برای برخورد با متخلفان استفاده می‌کنیم
 
مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر با اشاره به بهینه‌سازی فرآیند رسیدگی به درخواست‌های نصب دکل از یک طرف و تشدید نظارت و کنترل شهرداری بر فرآیند توسعه شبکه اپراتوری تهران و برخورد قانونی شفاف و قاطع با نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی غیرمجاز افزود: نصب دکل‌های فاقد مجوز توسط دارندگان پروانه اپراتوری در سال 1397 متوقف شده است، با این حال تعداد بسیار زیادی پرونده کمیسیون ماده 100 از سالهای قبل باز مانده است که ضرورت دارد در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.
 
وی تاکید کرد: کمیسیون ماده 100 ظرفیت قانونی بالایی را در اختیار این شرکت برای برخورد با تخلفات ایجاد کرده است که از آن به نفع شهروندان استفاده خواهیم کرد.
 
 
در مورد دکل منطقه 17 تذکر داده بودیم
 
قنادان درباره دکل سقوط کرده در منطقه 17 در طوفان اخیر تصریح کرد: این شرکت بارها به صورت مکتوب غیر مجاز بودن آن را تذکر داده بود که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت. این حادثه میتوانست خسارات جبران ناپذیری به وجود بیاورد چنان که پیشتر شاهد موارد مشابه بوده ایم.
 
وی با بیان اینکه ایستایی دکل و مقاومت سازه، بهداشت تشعشعات امواج الکترومغناطیسی، ضوابط شهرسازی و نیز نیازهای مخابراتی منطقه چهار حوزه اصلی مورد توجه و بررسی در خصوص درخواست‌های احداث دکل‌های مخابراتی و ارتباط رادیویی هستند، افزود: همانطور که ملاحظه می‌شود، این چهار حوزه بسیار کلیدی بوده و با سلامت شهروندان ارتباط تنگاتنگی دارند و از شهروندان محترم نیز انتظار می‌رود تا صرفاً درصورت وجود مجوز  شرکت ارتباط مشترک شهر وارد قرارداد اجاره املاکشان به اپراتورها جهت احداث دکل‌های مخابراتی شوند.

با  توجه به حساسیت‌های ویژه در حوزه بهداشت تشعشعات و نیز راه‌اندازی سامانه‌های پایش مستمر توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اندازه گیری‌های موردی انجام شده گزارش های موجود نشان می‌دهد تهران از نظر میزان تشعشع امواج الکترومغناطیسی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
محمدرضا قنادان – مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر

 
قنادان تاکید کرد: این شرکت نیز می‌تواند به شهروندان تهرانی این اطمینان را بدهد که دکل‌های مجاز انطباق لازم با ضوابط را دارند و درصورتی که در نزدیکی منازل و محل سکونتشان دکل مخابراتی مجاز وجود دارد، جایی برای نگرانی نیست، هرچند در صورت درخواست ایشان شرکت ارتباط مشترک شهر اقدام به کنترل مجدد میزان تشعشعات امواج الکترومغناطیسی خواهد کرد.
 
با  توجه به حساسیت‌های ویژه در حوزه بهداشت تشعشعات و نیز راه‌اندازی سامانه‌های پایش مستمر توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اندازه گیری‌های موردی انجام شده گزارش های موجود نشان می‌دهد تهران از نظر میزان تشعشع امواج الکترومغناطیسی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
 
براساس ضوابط شهرداری نصب هرگونه سازه در شهر نیاز به اخذ مجوز از شهرداری است. شرکت ارتباط مشترک شهر، مسئولیت صدور مجوز احداث سایت‌ها و دکلهای مخابراتی و ارتباطی با در نظر گرفتن الزامات شهرسازی و زیباسازی در سطح شهر تهران را بر عهده دارد. کلیه درخواست‌های واصله ابتدا توسط کارشناسان مورد بررسی و بازدید عینی قرار گرفته سپس گزارشات حاصله جهت تصمیم گیری نهایی به کارگروه فنی (متشکل از نماینده شورای اسلامی شهر تهران، نماینده معاونت شهرسازی و معماری(اداره کل معماری و ساختمان)، نماینده معاونت خدمات شهری (اداره کل امور خدمات شهری-سازمان زیباسازی-سازمان پارک‌ها وفضای سبز)، معاونت برنامه‌ریزی(سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات)، معاونت حقوقی ، شورا و امور مجلس (اداره کل حقوقی)، نماینده شرکت ارتباط مشترک شهر ) ارجاع و در صورت تائید در کارگروه فنی مجوز احداث صادر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.