تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 4, 2018
18:49 سه شنبه، 13ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93663

۱۰۳ میلیون تراکنش بین دستگاهی در کل کشور انجام شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: در سال گذشته با استفاده از مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) بالغ بر ۱۰۳ میلیون تراکنش و استعلام بین دستگاهی در کل کشور انجام شده است.
 
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی رضایی در جلسه توسعه دولت الکترونیکی در استان تهران با تشریح اقدامات و عملکرد وزارت متبوع و شرکت های تابعه برای انجام  تکالیف سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات و سایر قوانین بالا دستی گفت: زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی و تولید محتوای بومی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد: دستگاه های دولتی و حاکمیتی باید تلاش کند با استفاده از این ظرفیت های ایجاد شده در بخش زیرساخت شبکه و خدمات به وظیفه و تکالیف خود به خصوص قانون برنامه ششم جامه عمل بپوشانند. این دستگاه ها موظفند سالانه ۱۲.۵ درصد از مراجعه حضوری مردم را کاهش دهند.
 
رضایی با بیان اینکه در سال گذشته با استفاده از مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) بالغ بر ۱۰۳ میلیون تراکنش و استعلام بین دستگاهی در کل کشور انجام شده است، از پیش بینی رشد بیش از ۵۰ درصدی تراکنش و استعلام بین دستگاهی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با اتصال سایر دستگاه ها و سرویس های قابل ارائه پیش بینی می شود این عدد امسال به بیش از ۲۰۰ میلیون تراکنش برسد.
 
وی  تنها راه ایجاد شفافیت و  مبارزه با فساد و رانت را تحقق دولت الکترونیکی عنوان کرد و با اشاره به سایر مزیت های دولت الکترونیکی از جمله کاهش هزینه های دولت و مردم، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، کاهش مدت زمان دریافت خدمت و نهایتا رفاه و آسایش مردم، از دستگاه های دولتی خواست با جدیت لازم برای اتصال به این پورتال و بارگذاری خدمات الکترونیکی خود عمل کنند.
 
رضایی با بیان اینکه یکی از پروژه های در دست اقدام وزارت ارتباطات ایجاد مراکز IXP استانی برای تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه های استان است، از اتصال دستگاههای اجرایی استان تهران به مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: استان تهران در شاخص های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) ، رتبه اول کشور را دارد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: هسته اولیه تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های استانی هسته طی روز های آینده ایجاد می‌شود که این تیم با محوریت مرکز ماهر تعاملات لازم را برای مقابله با رخدادهای امنیتی و حملات سایبری انجام می‌دهد.
 
به گفته وی، لازمه توسعه فضای مجازی توجه به موضوعات امنیتی است و تشکیل تیم واکنش سریع با حضور مدیران فناوری اطلاعات دستگاه های استانی از این بابت صورت می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.