اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 4, 2018
19:27 سه شنبه، 13ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93679

قطر و سنگاپور بیشترین سرعت دانلود اینترنت را دارند

طبق آمار یک سایت معتبر در جولای ۲۰۱۸، قطر بیشترین سرعت دانلود اینترنت همراه جهان را دارد. از سوی دیگر بیشترین سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان به سنگاپور تعلق دارد.
 
 به گزارش Speedtest.net گزارش ماهانه خود از سرعت دانلود و آپلود اینترنت همراه و اینترنت ثابت  کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده است. طبق این رتبه بندی در جولای ۲۰۱۸ قطر بیشترین سرعت دانلود اینترنت همراه در جهان را دارد. سرعت دانلود اینترنت همراه این کشور ۶۲.۶۳ مگابیت برثانیه است. در رتبه بعدی نروژ با سرعت دانلود ۵۷.۳۱ مگابیت برثانیه قرار دارد. امارات متحده عربی نیز با سرعت دانلود ۵۵.۱۷ مگابیت برثانیه در رتبه سوم است.
 
در رتبه های چهارم و پنجم نیز سنگاپور و ایسلند به ترتیب با سرعت دانلود ۵۲.۸۴ و ۵۲.۳۵ مگابیت برثانیه قرار دارند. استرالیا با سرعت ۵۲.۲۶، هلند با سرعت ۵۰.۷۷، کانادا با سرعت ۴۹.۷۰، بلژیک با سرعت ۴۷.۲۷، مجارستان با سرعت ۴۶.۴۰ مگابیت برثانیه به ترتیب در رده های ۶ تا ۱۰ این فهرست هستند.
 
این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت همراه ۲۲.۸۱ مگابیت برثانیه است.
 
همچنین بیشترین سرعت دانلود اینترنت ثابت در جهان در ماه جولای سال جاری میلادی  به سنگاپور تعلق دارد. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۸۱.۴۷ مگابیت برثانیه است. در رده دوم این فهرست هنگ کنگ با سرعت دانلود ۱۴۶.۶۵ مگابیت برثانیه قرار دارد و پس از آن ایسلند با سرعت دانلود ۱۴۳.۶۲ مگابیت برثانیه است. رومانی و کره جنوبی نیز به ترتیب با سرعت دانلود ۱۰۵.۹۸ و ۱۰۲.۰۷ در رده های چهارم و پنجم قرار دارند. پس از آن ایالات متحده آمریکا با سرعت ۹۶.۹۱، مجارستان با سرعت ۹۶.۴۸، سوییس با سرعت ۹۴.۴۹، لوگزامبورگ با سرعت ۹۳.۰۱ و ماکائو با سرعت ۹۰.۵۳ مگابیت برثانیه به ترتیب در رتبه های ۶تا ۱۰ قرار دارند.
 
این درحالی است که متوسط جهانی سرعت دانلود با اینترنت ثابت ۴۶.۴۱مگابیت برثانیه است.
 
علاوه براین موارد کره جنوبی که یکی از بهترین خدمات اینترنتی جهان را ارائه می کند در رده بندی جولای ۲۰۱۸ با افول روبرو شده است.
 
سرعت دانلود اینترنت همراه این کشور۳۶.۶۴ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۴.۱۴ مگابیت برثانیه است. کره جنوبی در این رده بندی ۳ پله سقوط کرده در رتبه نوزدهم قرار دارد.
 
در بخش اینترنت ثابت نیز سرعت دانلود در این کشور ۱۰۲.۰۷ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۸۶.۵۳ مگابیت برثانیه است. در این قسمت نیز کره جنوبی با یک پله سقوط در رده پنجم قرار دارد.
 
ترکیه همسایه ایران نیز در این رتبه بندی حضور دارد. سرعت دانلود اینترنت همراه این کشور ۳۳.۹۱ و سرعت آپلود آن ۱۳.۰۳ مگابیت برثانیه است. ترکیه در این رده بندی با ۳ پله صعود در رده ۲۷ جهانی قرار دارد. از سوی دیگر در بخش اینترنت ثابت رتبه ترکیه با ۴ پله سقوط به ۹۱ رسیده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور ۱۶.۵۱ و سرعت آپلود آن ۴.۸۱ مگابیت برثانیه است.
 
در این رده بندی ایالات متحده آمریکا نیز حضور دارد. سرعت دانلود اینترنت همراه در این کشور ۲۷.۴۰ و سرعت آپلود آن ۸.۴۶ مگابیت برثانیه است. این کشور در رده جهانی ۴۸ قرار دارد. رتبه این کشور در رده بندی اینترنت همراه تغییری نکرده است. از سوی دیگر سرعت دانلود اینترنت ثابت در این کشور ۹۶.۹۱ و سرعت آپلود آن ۳۲.۸۶ مگابیت برثانیه است. آمریکا در این رده بنده با یک پله صعود در رتبه ۶ جهانی قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.