امینت

تلفن همراه

September 4, 2018
20:09 سه شنبه، 13ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93703

آسیب‌پذیری جدید دوباره حریم کاربران اندروید را نقض کرد

آسیب‌پذیری موجود در سیستم عامل اندروید به مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کاربران گوشی‌های اندرویدی را به سرقت ببرند.
 
به گزارش phonearena، یک موسسه تحقیقاتی فعال در حوزه امنیت سایبری تحت عنوان Nightwatch به‌تازگی دریافته و اعلام کرده است که یک آسیب‌پذیری جدید در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد که موجب می‌شود اطلاعات حساس کاربران در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار بگیرد.
 
آن‌ها در ادامه این بیانیه عنوان کرده‌اند که اطلاعاتی نظیر نام و آدرس شبکه اتصال اینترنت وای‌فای، آدرس IPهای محلی، سِرور DNS و آدرس مک توسط این آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی به سرقت رفته و در معرض افشاگری قرار دارد.
 
متخصصان امنیت سایبری به تازگی کشف کرده‌اند که این آسیب‌پذیری و حفره امنیتی در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد و نشت اطلاعات مربوط به حریم خصوصی کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز توسط intentهایی رخ می‌دهد که وظیفه ارسال و دریافت پیام تقاضای اجرای پروسه میان اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل مربوطه را برعهده دارند.
 
به نظر می‌رسد که این پیام‌ها توسط تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی قابل مشاهده بوده و قادر خواهند بود به حجم زیادی از اطلاعات شخصی و مالی کاربران گوشی‌های اندرویدی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را به سرقت ببرند.
 
بر اساس گفته‌های متخصصان این موسسه، تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید به این مشکل و آسیب‌پذیری گرفتار هستند ولی گوگل آن را تنها در جدیدترین نسخه از اندروید یعنی اندروید پای ( ۰.android ۹) برطرف کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.