رسانه‌های اجتماعی

September 10, 2018
11:45 دوشنبه، 19ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93767

انتشار پلت‌فرم ویدیومحور فیس‌بوک برای رقابت با یوتیوب

به نظر می‌رسد فیس بوک نیز قصد دارد به‌منظور رقابت با شبکه اجتماعی یوتیوب، یک پلت‌فرم اختصاصی ویدیومحور برای کاربرانش ایجاد کند.
 
به گزارش phonerena، ظاهرا شبکه اجتماعی فیس‌بوک که مدت‌هاست درگیر رسوایی افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم شخصی آن‌هاست،  تصمیم گرفته است با افزودن قابلیت‌های جدید به پلت‌فرم خود، نظر خیل عظیمی از کاربرانش را به سمت و سوی خود جلب کند تا بدین ترتیب بتواند آن دسته از کاربرانی را که به نشانه اعتراض به سهل‌انگاری و کوتاهی در حفاظت از اطلاعات شخصی آن‌ها اقدام به خروج و ترک این شبکه اجتماعی کرده بودند، باری دیگر به سمت خود بازگرداند.
 
حالا فیس بوک اعلام کرده است که می‌خواهد با توسعه و ارائه یک پلت‌فرم ویدیومحور به رقابت تنگاتنگی با یوتیوب بپردازد و به کاربرانش این امکان را بدهد تا ویدیو و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را با دوستان و آشنایانشان به اشتراک بگذارند و اوقات فراغت خود را بدین‌ترتیب پر کنند.
 
بر اساس گزارش‌های منتشره، این غول تکنولوژی در حال مذاکره با شبکه‌های تلویزیونی و پخش محتوای آنلاین است تا بتواند در آینده‌ای نزدیک به بالغ بر 2 میلیارد نفر از کاربرانش اجازه دهد تا به محتوای ویدیویی نیز دسترسی داشته باشند و ویدیوهای آنلاین خود و سایرین را در این پلت‌فرم مشاهده کنند.
 
این پلت‌فرم که فیس‌بوک واچ ( facebook watch) نام دارد، به کاربران این شبکه اجتماعی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به تماشای ویدیوهای موردعلاقه خود بنشینند و با انتشار و اشتراک‌گذاری بازی و فیلم‌های مختلف با دوستان، افراد جدیدی را به تماشای آن‌ها دعوت و عضو کنند. فیس‌بوک در ادامه اعلام کرده این پلت‌فرم همچون سایر سرویس‌ها و خدمات این شبکه‌اجتماعی آمریکایی در چین و کره شمالی قابل دسترسی و استفاده نخواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.