تلفن همراه

گوشی

September 10, 2018
15:02 دوشنبه، 19ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93790

دست کاربران آمریکایی از پرچمدار بعدی سامسونگ کوتاه شد

گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی اس ۱۰، با قابلیت پشتیبانی از فناوری شبکه اینترنت ۵G، در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه نخواهد شد.
 
به گزارش gsmarena، پس از آنکه شرکت سامسونگ از گوشی هوشمند گلکسی نوت ۹ رونمایی کرد، حالا به‌نظر می‌رسد در تلاش است تا پرچمدار بعدی خود را در نخستین فصل از سال آینده ۲۰۱۹ میلادی عرضه کند.
 
پرچمدار بعدی سامسونگ که گلکسی اس ۱۰ نام خواهد داشت، احتمالا در دو نسخه معمولی و پلاس به بازارهای جهانی روانه خواهد شد اما شنیده‌ها حاکی است که سامسونگ می‌خواهد پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت ۵G را نیز به یک نسخه دیگر از این گوشی پرچمدار اضافه کند.
 
حالا تازه‌ترین اخباری که درباره این گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالا قصد ندارد این نسخه از پرچمدار خود را در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کرده و به فروش برساند. این بدان معناست که گلکسی اس ۱۰ تحت تاثیر دلایل و عوامل نامعلومی به دست کاربران آمریکایی نخواهد رسید.
 
با اینکه این شایعه هنوز به تایید شرکت کره‌ای سامسونگ نرسیده است اما منابع مختلف خبری از برنامه‌های زمانی و مکانی عرضه نسل جدید گوشی پرچمدار گلکسی اس ۱۰ خبر داده‌اند.
 
به نظر می‌رسد که گلکسی اس ۱۰ در نوامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و به بازارهای جهانی موبایل روانه شود اما طبق شایعات و گزارش‌های بدست آمده، فعلا قرار نیست گوشی جدیدی که از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، در دسترس کاربران آمریکایی و بازار ایالات متحده قرار بگیرد.
 
به گفته کارشناسان فعال در حوزه فناوری، این کار سامسونگ اصلا دلیل منطقی نخواهد داشت و این شرکت کره‌ای هرگز یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین بازارهای خود، یعنی ایالات متحده آمریکا را که می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان فروش آن داشته باشد، بی‌جهت حذف نخواهد کرد.
 
احتمالا تراشه پردازنده این محصول توسط بخش سامسونگ الکترونیکس ساخته و تولید می‌شود که البته هنوز زمان معرفی و عرضه این نسخه جدید مشخص و به‌صورت رسمی اعلام نشده است. زمان معرفی از این نسخه جدید هم به زمان بهره‌برداری از شبکه اینترنت ۵G و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت بستگی دارد.
 
با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.
 
نسل پنجم شبکه اینترنت همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود. البته با اینکه تلاش‌های بسیاری درباره توسعه فناوری شبکه اینترنت همراه ۵G و راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای آن از سوی شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای بزرگ در جهان صورت گرفته است، اما همچنان برآورد می‌شود که برقراری ارتباط از طریق شبکه نسل پنجم اینترنت همراه حداقل تا دو سال آینده به طول خواهد انجامید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.