اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 11, 2018
19:26 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93844

سرائیان: حق نداریم با سعی و خطا در جهت تحقق هوشمندسازی حرکت کنیم

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربه و مشاور بین‌المللی در جهت تحقق هوشمند سازی، گفت: باید برای هوشمندسازی یک الگو و تجربه موفق را در دنیا انتخاب کنیم و با بهره‌گیری از تجربیات قبلی در مسیر تحقق هوشمندسازی گام برداریم.
 
رسول سرائیان در دومین  نشست هم‌اندیشی  نخبگان شهر تهران که با حضور صاحبنظران شهر هوشمند برگزار شد، اظهار کرد: باید وضع موجود در حوزه هوشمندسازی احصاء و تاثیر هوشمندسازی نیز در بخش‌های مختلف مشخص شود. قطعا در راستای تحقق هوشمندسازی در شهرهای کشور نیازمند استفاده از تجربیات بین‌المللی هستیم.
 
وی ادامه‌ داد: وجود مشاور بین‌المللی قوی یکی از اقدامات این طرح خواهد بود. لذا بهره‌گیری از تجربه بین‌المللی توسط یک مشاور بین‌المللی می‌تواند ما را به تحقق این مهم نزدیک‌تر کند. بدون تجربه بین‌المللی و بدون هزینه و خطا قطعا در مسیر هوشمندسازی موفق نخواهیم بود.
 
سرائیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: تجربه موفق با مهر یک مشاور بین‌المللی قابل صدور خواهد بود. در هر حقیقت اگر ما با بهره‌گیری از تجربه جهانی در مسیر هوشمندسازی موفق عمل کنیم، با مهر یک مشاور بین‌المللی نیز می‌توانیم این تجربه موفق را به سایر نقاط جهان صادر کنیم. یک شهر موفق در حوزه هوشمندسازی باید به عنوان مدل برای ما مدنظر قرار گیرد و از میان حدود 30 شهری که به سمت هوشمندسازی حرکت کرده‌اند، باید شهری که بیش‌ترین تشابه را به ما دارد، به عنوان الگو مدنظر قرار گیرد.
 
معاون وزیر ارتباطات، تاکید کرد : حق نداریم با سعی و خطا در جهت تحقق هوشمندسازی حرکت کنیم. ما با بهره‌گیری از الگویی مناسب و با حضور مشاور بین‌المللی زمان و هزینه‌ها را برای پیاده‌سازی هوشمندسازی کاهش می‌دهیم.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در بخش‌های مختلف جامعه، بیان‌ کرد: در دو سال اخیر مشارکت الکترونیکی در ایران سیر صعودی چشمگیری را پشت سر گذاشته است، به شکلی که قبلا کشور ما در حوزه مشارکت الکترونیکی در رتبه 106 قرار داشته است و امروز به رتبه 76 دست یافته‌ایم. این آمار توسط سازمان ملل اعلام شده است و نشان می‌دهد که ظرف دو سال گذشته ما در این حوزه صعود چشمگیری داشته‌ایم. از این موضوع می‌توان این نتیجه‌ را گرفت که اگر در حوزه‌های الکترونیکی یک گام برداریم، آمادگی جامعه برای جذب این مشارکت بسیار بالاست.
 
سرائیان ادامه‌ داد: ظرف دو سال گذشته استفاده از گوشی‌های هوشمند در کشور رشد قابل توجهی داشته است که نشان می‌دهد هر کجا که می‌خواهیم مردم را به مشارکت دعوت کنیم، اگر ابزارهای مشوق و زیرساخت‌های لازم را به کار بگیریم، قطعا این مهم محقق خواهد شد. اگر مشوق‌هایی برای مردم در جهت بهره‌گیری در این حوزه به کار گرفته شود، در کمترین زمان ممکن در تحقق اهداف خود موفق خواهیم بود.
 
وی خاطر نشان کرد:  اگر شهروندان ما یاد بگیرند که در حوزه حمل و نقل الکترونیکی پیش از خروج از خانه مسیر خود را چک کنند و علاوه بر انتخاب بهترین مسیر زمان رسیدن وسایط نقلیه الکترونیکی را نیز از پیش‌تر برای خود مشخص کنند.
 
سرائیان در ادامه‌، گفت‌: امروز هشت نقشه وجود دارد که در کشور بومی‌سازی شده‌اند و مردم می‌توانند مسیر حرکت خود را در این نقشه‌ها انتخاب، ترافیک و زمان آن را مدیریت کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات  در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و ایجاد فرهنگ‌سازی در میان شهروندان، خاطر نشان کرد: آموزش در سطح مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند در تحقق هوشمندسازی تاثیر زیادی داشته باشد و قطعا به عنوان یک الزام محسوب می‌شود. تحقق هوشمندسازی با آموزش و فرهنگ‌سازی مسیر کوتاه‌تری را طی می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.