تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 11, 2018
19:30 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93848

جهرمی: اتصال سامانه های حکومتی از بروز فساد جلوگیری می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به میاندوآب اظهار کرد: با اتصال سامانه های حکومتی می توان جلوی فساد را گرفت.
 
به گزارش وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در دومین روز از سفرش به استان آذربایجان غربی بعد از اشنویه به شهرستان میاندوآب رفت و بعد از ادای احترام به شهدای این شهرستان در شورای اداری میاندوآب شرکت کرد و گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی را مهمترین وظیفه خود دانستیم چراکه این بخش، زیرساخت توسعه سایر بخش هاست.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۲ علیرغم تمام تلاش ها در گذشته دستاوردهای حوزه ارتباطی آنچنان شایسته مردم نبود، افزود: در سال ۹۲ تنها ۳۰۰هزار مشترک پهن باند داشتیم که اکنون بیش از ۶۷ میلیون کاربر پهن باند داریم و بیش از ۲۳هزار تیم توسعه دهنده نرم افزارهای موبایل مشغول فعالیت هستند.
 
آذری جهرمی برای درک اتفاق هایی که در دولت های یازدهم و دوازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رخ داده از همه خواست تا دیتای موبایل ها را لحظاتی خاموش کنند تا به پنج سال پیش برگردند، تصریح کرد: بهترین فرصت برای کشورها بزرگ تر شدن اقتصاد آن‌هاست که فناوری اطلاعات با بهبود بهره وری آن را امکان پذیر می کند.
 
وزیر جوان کابینه دوازدهم با اشاره به وضعیت ثبت نام دانشگاه ها و پرداخت های بانکی در گذشته، اظهار کرد: هدف مسوولان عالی کشور و درخواست مردم مقابله با رانت، فساد و تبعیض است که امروز فناوری اطلاعات به کمک حکمرانی می تواند آنرا حل کند.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه با اتصال سامانه های حکومتی می توان جلوی فساد را گرفت، خاطر نشان کرد: زمانی که مجلس تصویب کرد دولت باید تا پایان برنامه ششم  توسعه دسترسی ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار را فراهم کند خیلی ها می گفتند که روستاها نیازمندی های دیگری چون آب و برق دارند و‌ ارتباطات الزامات آنها نیست.
 
وی افزود: اما امروز‌ می فهمیم که تصمیم مجلس هوشمندانه بوده است.
 
وزیر ارتباطات از برنامه ریزی برای اجرای سه پروژه بهبود وضعیت ارتباطی در سطح استان خبر داد و گفت: ما منتظر افتتاح پروژه ها نمی مانیم و با تکمیل هر  پروژه آن را وارد مدار می کنیم چراکه ارتباطات نیاز مردم است و بعد، گزارش آن را به مردم می دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.