اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 11, 2018
19:34 سه شنبه، 20ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93852

در این شرایط اقتصادی پولدار پولدارتر و فقیر فقیرتر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این شرایط اقتصادی کشور و نوسانات ارزی که پولدار پولدارتر و فقیر هم فقیرتر می شود عملکرد ما مسئولین در امیدواری و ناامیدی مردم مردم نقش اساسی دارد.
 
محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با بیان اینکه باید در شرایط تحریم وضعیت مردم را درک کنیم تصریح کرد: باید مسئولین در هر اداره ، نهاد و دستگاهی که هستند برای حل مشکلات مردم حداکثرتلاش شان را بکنند. بزودی از این شرایط سربلندانه عبور خواهیم کرد.
 
آذری جهرمی  با اشاره به نقش فناوری و اطلاعات در توسعه و افزایش آموزش و سواد در سطح جامعه اظهار کرد: این وزارت خانه آمادگی دارد برای آموزش و بالا بردن سطح سواد مجازی شهروندان و روستائیان این استان سرمایه گذاری ویژهای کند.
 
وی مشکل اصلی آذربایجان غربی را در بخش ارتباطات پوشش جاده ای اعلام  کرد و گفت: امسال این مشکل با اجرای طرح های زیربنایی و افزایش آن به ۸۰ سایت در حدود ۲۰۰ کیلومتر در جاده ها وگردنه‌های استان حل می‌شود.
 
وی، فناوری و اطلاعات را صرفا منوط به ارتباطات رسانه و مجازی ندانست و گفت: در جهان کنونی فناوری و اطلاعات اقتصاد و زندگی مردم را مدیریت می‌کند.فناوری و اطلاعات هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف اقتصادی ، علمی و فرهنگی است و فناوری و ارتباطات بهره وری در حوزه های مختلف را افزایش می دهد.
 
آذری جهرمی ایجاد اشتغال ، بالندگی اقتصادی ، بهره وری و صرفه جویی در منابع مالی و سرمایه گذاری را بخشی از تاثیرات فناوری و اطلاعات عنوان کرد که انقلاب صنعتی چهارم نام گرفته است.
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش برای حل مشکلات ارتباطاتی جاده مهم خوی رازی از قبیل آنتن دهی تلفن همراه و سرعت کم اینترنت خبر داد و گفت: دستورات لازم در این خصوص صادر شده است.
 
نماینده مردم خوی و جایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و اینترنت جاده خوی – رازی حل شود.
 
 سیدتقی کبیری در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون مسافر داخلی و خارجی از مرز خوی – رازی بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی زمینی و ریلی ایران به اروپا تردد داشته‌اند لذا از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست دارم مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و سرعت کم اینترنت در جاده خوی – رازی را سریعا حل کنند.
 
کبیری، خوی را دروازه ورود ایران و کشورهای آسیای شرقی به اروپا عنوان کرد و گفت: در دیدار دکتر روحانی با رئیس جمهور ترکیه مقرر شد که تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به سقف ۳۰ میلیارد دلار برسد که در حال حاضر فقط ۸ میلیارد دلار آن محقق شده است. مرزها و گمرکات استان می تواند نقش مهمی در افزایش سطح تبادلات بین دو کشور ایفا کنند.
 
نماینده خوی در مجلس ادامه داد: پیشنهاد می دهم بین کشور ایران و ترکیه تجارت الترونیک راه اندازی شود و شهر خوی هم بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی بصورت پایلوت انتخاب شود.
 
وی، احداث ساختمان اداری جدید برای اداره پست چایپاره و احداث مرکز مبادلات پستی شمال به مرکزیت خوی را خواستار شد. 
 
سیدمحمدعابدی، فرماندار خوی در جلسه شورای اداری شهرستان خوی اظهار کرد: بر اثر کاهش نزولات جوی خشکسالی های مداوم در سال های اخیر باعث افت شدید سطح آب های زیرزمینی شهرستان شده است. 
 
وی افزود: آب رودخانه‌های بزرگ نظیر الند چای و رودخانه قطور که بدون استفاده رها شده اند، ذخیره سازی شوند. خوی تنها شهر بدون سد استان باوجود داشتن رودخانه های بزرگ است.
 
وی بابیان اینکه شهرستان خوی با توجه به مسافت کم نزدیکترین شهر ایران به کشورهای اروپایی است، تصریح کرد: سال گذشته حدود یک میلیون مسافر داخلی و خارجی از مرز رازی خوی تردد داشته اند. وجود بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر ، فرسودگی شبکه برقی و وجود سکونتهای غیر رسمی در حاشیه شهر از مشکلات عمده خوی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.