تلفن همراه

گوشی

September 13, 2018
13:16 پنجشنبه، 22ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93854

اپل گوشی های آیفون XS و آیفون XS Max را معرفی کرد

اپل نسل جدید موبایل هایش را معرفی کرد که به ترتیب آیفون XS و آیفون  نام دارند و یکی از آنها، بزرگ ترین آیفون تاریخ اپل محسوب می شود. از نظر ظاهری تفاوت چندانی بین نسل جدید آیفون و مدل سال گذشته وجود ندارد، جز اینکه این بار می توانید رنگ طلایی آنها را بخرید، ضمن اینکه مدل مکس ابعاد فوق العاده بزرگی دارد، یعنی شاید بزرگ ترین موبایل موجود در بازار باشد.
 
 
ظاهراً اپل دوباره به روال قبل برگشته و حالا شاهد مدل S گوشی سال قبل هستیم، یعنی نباید منتظر تغییرات اساسی باشیم. آیفون XS و برادر غول پیکرش نمایشگر بهتری دارند که از فناوری های HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند. اسپیکرهای استریو هم حالا قدرت و کیفیت بیشتری دارند و فیس آیدی هم سریع و دقیق تر عمل می کند.
 
 
قابلیت ضد آب آیفون XS و آیفون XS Max هم نسبت به سال قبل بهبود یافته. چیپست جدید اپل یعنی A12 بایونیک از نظر سرعت پردازش و قابلیت های هوشمند به A11 برتری دارد. این چیپست با پردازنده شش هسته ای، بر اساس فرایند 7 نانومتری ساخته شده. در واقع اگرچه هواوی چندی پیش در نمایشگاه IFA نخستین چیپست 7 نانومتری جهان را معرفی کرد، ولی آیفون های جدید اپل اولین گوشی هایی هستند که با این فناوری به بازار راه می یابند. تیم کوک -مثل همیشه- این دو گوشی را پیشرفته ترین آیفون های ساخته شده توسط اپل می نامد.
 
 
تقریباً همه انتظار آیفون XS را داشتیم، ولی خبر اصلی این مراسم را می توان معرفی آیفون XS Max دانست که صفحه غول پیکر 6.5 اینچی دارد. برای مقایسه می توان به صفحه 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس یا 6.4 اینچی گلکسی نوت 9 اشاره کرد. از پسوند نه چندان معمول Max که بگذریم، در واقع می توان گفت که آیفون XS Max به حوزه تبلت ها قدم گذاشته و شاید انتخاب مناسبی برای اکثر کاربران نباشد. اپل مدت ها از افزایش اندازه صفحه آیفون ها امتناع می کرد ولی حالا با سرعت بالا وارد قلمرو بالای 6 اینچ شده، تصمیمی که شاید کمی با راه و رسم اپل همخوانی نداشته باشد.
 
 
البته از آنجا که نسبت تصویر در دنیای موبایل از استاندارد 16:9 به نسبت های نامعمول تغییر کرده، باید تصورمان از ابعاد صفحه نمایش را هم تغییر دهیم. به عنوان مثال آیفون XS ابعادی مشابه آیفون X و حتی کوچک تر از آیفون 8 پلاس دارد، ولی آیفون XS Max قطعاً از تمام آیفون های تاریخ بزرگ تر است.
 
 
این دو گوشی از سیستم دوربین جدیدی بهره می برند که البته روی کاغذ چندان تفاوتی با نسل قبل ندارد. دوربین های دوگانه با لنزهای تله و واید، حسگرهای 12 مگاپیکسلی دارند و به لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند. البته حسگر عریض حالا سنسور جدیدی با پیکسل های بزرگ تر دارد و لنز تله هم به اپرچر بازتری مجهز شده، بنابراین هر دو دوربین در نور کم عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت. دوربین سلفی از نظر رزولوشن و گشودگی دیافراگم تغییری نکرده اما از نظر کارکرد بهبود یافته است.
 
 
یکی از مهم ترین تغییرات دوربین آیفون های جدید، نحوه تصویربرداری آنهاست. اپل با افزودن قابلیت جدیدی به نام Smart HDR تصاویر متعددی را ثبت کرده و آنها را با هم ترکیب می کند تا بهترین نتیجه را در اختیارتان قرار دهد (همان کاری که گوگل در پیکسل هایش انجام می دهد). در واقع اپل قابلیت HDR عادی را به سطح تازه ای رسانده تا هوشمندتر و قوی تر عمل کند. قابلیت پرتره آیفون XS و برادر بزرگ ترش هم بهبود یافته و امکانات بیشتری دارد، مانند امکان تنظیم عمق میدان مصنوعی (محو شدن پس زمینه).
 
 
یکی دیگر از ویژگی هایی که شاید هیچ گاه انتظارش را نداشتیم، معرفی آیفون با پشتیبانی از دو سیم کارت بود که حالا به حقیقت پیوسته. این قابلیت شاید در بعضی کشورهای خاص مثل چین طرفدار زیادی داشته باشد و اپل هم نمی خواهد این بازار کلیدی را از دست بدهد. البته در حالت معمول یکی از این سیم کارت ها از نوع e-SIM خواهد بود، مگر در بازار چین که مدل ویژه ای از آیفون XS Max با دو درگاه سیم کارت عرضه می شود.
 
به گفته اپل، آیفون های جدید شارژدهی بهتری نسبت به قبل دارند. آیفون XS حدود 30 دقیقه بهتر از نسل قبل و آیفون XS Max حدود یک ساعت و نیم بیشتر دوام می آورند. بالاخره انتقال داده آیفون ها در شبکه LTE هم به سرعت گیگابیتی رسیده است.
 
 
آیفون های جدید در سه ظرفیت 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می شوند که بالاترین ظرفیت تابحال برای اپل سابقه نداشته است. مدل پایه آیفون XS با ظرفیت 64 گیگابایت به قیمت 999 دلار، یعنی همان قیمت پایه نسل قبل عرضه می شود. آیفون XS Max با ظرفیت 64 گیگابایت هم 1099 دلار قیمت دارد، ولی مدل 512 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1450 دلار به فروش می رسد. پیش فروش این دو گوشی از 21 سپتامبر یعنی 30 شهریور آغاز می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.