اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 14, 2018
17:44 جمعه، 23ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93873

زلزله مدیریتی در پیام‌رسان سروش

در سالی که گذشت پیام رسان سروش در فضای  جنجالی حول و حوش فیلترینگ تلگرام به یکی از پربحث‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی تبدیل شد اما حالا این پیام رسان با تغییر مدیرتی جدیدی مواجه است. 
 
چند روز قبل روزنامه جام جم به نقل از غلامرضا نوری – رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی و رسانه‌ای جام جم – خبر داد که این موسسه مدیرعامل تازه‌ای را برگزیده است. این مدیرعامل جدید سید میثم سیدصالحی مدیرعامل پیام رسان سروش بود که حالا پس از یک دوره پرخبر در این پیام رسان، مدیریت روزنامه جام جم را برعهده گرفته است. 
 
حضور سید صالحی در جام جم به معنای خروج او از مدیریت پیام رسان سروش است. یک سال قبل تا پیش از آنکه سیدصالحی وارد این پیام‌رسان شود فرد چندان خبرسازی نبود.   اما مصادف شدن حضورش در این پیام رسان با آغاز محدودیت برای تلگرام  و موضع‌گیری‌ها و تحولات بعدی، سیدصالحی را به عنوان یکی از خبرسازترین چهره‌های اینترنتی ایران تبدیل کرد.
 
 سیدصالحی از سوی صدا و سیما به عنوان مدیر سروش برگزیده شده بود و از این رو سیاست‌های مورد پسند صدا و سیما را در این پیام‌رسان پیاده سازی می‌کرد. در جریان بحثهای مربوط به فیلترینگ تلگرم برخی موضع‌گیری‌ها و مصاحبه‌های او در حمایت از مسدود سازی تلگرام باعث ایجاد موج مخالفت‌های گسترده‌ای با این پیام رسان در برخی رسانه‌ها شد. مصادف شدن این فضا با پخش گسترده تبلیغات پیام رسان سروش از صدا و سیما هم مزید بر علت شد که فضای مخالفی پیرامون سروش در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد. فضایی که قابل مقایسه با دیگر پیام‌رسان‌های ایرانی نبود. حالا اما شنیده‌ها حاکی از تغییر نگاه مدیریتی حاکم بر سروش است. یک منبع نزدیک به این پیام‌رسان به آی تی ایران میگوید با پیش نرفتن سیاست‌های موافق محدودیت و متمرکز بر تبلیغات صدا و سیما،  طی یک سال اخیر فاصله بین دو تیم فنی و مدیریتی سروش بیشتر شده بود. به گفته او تیم فنی با خاستگاهی استارت‌آپی معتقد به توسعه ارگانیک یک پلتفرم بومی در این بازار بود. 
 
به نظر می رسد در طی چند ماه اخیر اختلاف نظر در انتخاب مسیر آینده این پیام رسان در جریان بوده و برخی نگاه‌ها در این شرکت خواستار تغییر استراتژی های فعلی آن هستند. 
 
گفته می‌شود صدا و سیما حدود نیمی از سهام پیام رسان سروش را در اختیار دارد و باید دید طی هفته‌های آینده سرنوشت آن به چه سمتی می‌رود و آیا این پیام رسان قادر خواهد بود با تغییر نگاه مدیریتی به شکل دیگری در این بازار فعالیت کند. همچنین باید دید آیا صدا و سیما اجازه می‌دهد این پیام رسان با فرهنگ و دیدگاهی غیر از تفکر مرسوم در این رسانه و متناسب با اکوسیستم فناوری و استارت‌آپی ایران اداره شود؟ 
 
حداقل به نظر می‌رسد مدل فعلی اداره این پیام رسان که در تعارض و تقابل با شخصیت‌های مختلف از وزیر ارتباطات گرفته تا کاربران رسانه‌های اجتماعی بوده حداقل در خود سروش هم با چالش مواجه شده است . خروج سیدصالحی از این پیام‌رسان می‌تواند فرصتی برای این تغییر باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.