تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

September 15, 2018
18:49 شنبه، 24ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93887

اپل شارژر بی سیم را بی سروصدا کنار گذاشت؟

دوازده ماه از زمانی‌ که اپل به شکل پرسروصدایی شارژر بی سیم  خود Air Power  را معرفی کرد ( هشت سال بعد از اینکه شرکت پالم نخستین مدل از این شارژرها را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت )‌ و در حالی که همگان منتظر شنیدن خبر زمان عرضه آن بودند حالا و با سکوت سنگین اپل درباره این محصول به نظرمی‌رسد احتمالا اپل قصد عرضه آن را ندارد.
 
اپل درحال حاضر هر چیزی که از این دستگاه روی سایتش قرار داشت را بدون هیچ توضیحی حذف کرده است.
 
آیا اپل واقعا این شارژر جادویی را که همزمان آیفون ، ساعت اپل و ایرپاد را با هم شارژ می‌کند از دستور تولید خود خارج کرده است؟
 
پیش از این گزارشهایی مبنی بر ایجاد اشکال جدی در تولید Air Power به گوش رسید.
 
در سال ۲۰۱۷ که اپل این دستگاه را رونمایی کرد مشخص شد که این دستگاه قادر است به هر شکلی که آیفون، ساعت اپل یا ایرپاد را روی آن قرار بدهیم شارژ می‌شود ضمن اینکه وضعیت شارژ هر کدام روی آیفون دیده می‌ شود.
 
در مراسم رونمایی از آیفونهای جدید که چهارشنبه شب گذشته انجام گرفت گفته شد که اپل در هر سه مدل آیفون جدید سیستم شارژ بی سیم را قرار داده است اما در حالیکه بسیاری از علاقه‌مندان اپل منتظر بودند تا اپل در مورد این سیستم شارژ بی سیم خبری بشنوند اما اپل هیچ اشاره‌ای به این دستگاه نکرد.
 
هم اکنون اپل تمامی تصاویر و اطلاعات مربوط به این دستگاه را از روی سایت خودش حذف کرده است و همین باعث این گمانه شده که دیگر اپل قصد عرضه آن را ندارد. 
 
جان گروبر یک بلاگر تلاش کرد یک نظر رسمی از اپل در این زمینه بگیرد اما در نهایت گفت که موفق نشد از هیچ کس در اپل در مورد این نظری بگیرد.
 
پشتیبانی از شارژ بی سیم امروزه در آیفون‌های ۸ پلاس، آیفون ۱۰ ، آیفون ۱۰ اس ، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ایکس آر انجام می‌گیرد اما کاربرانی که منتظر این شارژر رسمی خود اپل بودند باید به سراغ شارژرهای دیگری بروند که توسط شرکتهای دیگر ساخته شده و اتقافا در خود فروشگاه‌های اپل به فروش می‌رسند. 
 
شارژر جادویی اپل اما این امکان را می‌داد که شارژ بی سیم محصولات اپل با سرعت بیشتری انجام گیرد اما به نظر می‌رسد که اپل آنقدر از آماده نشدن این محصول شرمگین است که حاضر به اعلام آن هم نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.