تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 15, 2018
18:54 شنبه، 24ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93889

کمک ۲ میلیارد دلاری “جف بزوس” به خانواده‌های کم بضاعت

"جف بزوس" رئیس شرکت آمازون برای کمک به خانواده‌های بی‌خانمان و احداث پیش‌دبستانی در مناطق محروم، مبلغ ۲ میلیارد دلار کمک مالی کرد.
 
به گزارش دیلی‌میل، "جف بزوس"( Jeff Bezos) موسس شرکت "آمازون" اعلام کرد اخیرا یک صندوق خیریه با ارزش ۲ میلیارد دلاری تشکیل داده‌است که هدف آن کمک به خانواده‌های بی‌خانمان و احداث پیش‌دبستانی در مناطق فقیر است.
 
در صفحه مجازی "بزوس" در توئیتر از وی سوال پرسیده شده بود که چگونه از ثروت شخصی‌اش استفاده می‌کند چراکه هم‌اکنون تخمین زده شده است وی پیش از این کمک، مبلغ ۱۶۳ میلیارد دلار کمک‌های خیرخواهانه انجام داده‌است.
 
شرکت‌ آمازون در چند ماه اخیر مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است. زیرا  در کمک‌رسانی‌ها به بحران مسکن در شهر سکونت "جف بزوس" یعنی"سیاتل" با شکست مواجه شده است.
 
ارزش سهام شرکت آمازون اخیرا به ارزش ۱ تریلیون دلار رسیده است.
 
ثروتمندترین فرد جهان اعلام کرد که این کمک‌های مالی به سازمان‌هایی اعطا خواهد شد که در راستای ساخت پناهگاه برای بی‌پناهان و گرسنگان فعالیت می‌کنند.
 
بزوس ادامه داد: این کمک مالی همچنین شبکه‌ای با کیفیت بالا برای احداث مدارس "پیش‌دبستانی" را خواهد ساخت.
 
وی افزود: ما سازمانی را تاسیس خواهیم کرد که به عملکرد این مدارس نظارت مستقیم داشته‌باشد.
 
بنا بر اعلام "بزوس"، این مدارس از اصولی استفاده خواهند کرد که آمازون هم‌اکنون استفاده می‌کند. مشتری این مدارس نیز کودکان خواهند بود.
 
درحالی که ۲ میلیارد دلار مبلغ قابل توجهی است، ولی از کمک‌های خیرخواهانه میلیاردرهای دیگری چون "بیل گیتس" رئیس مایکروسافت بسیار کمتر است.
 
"بیل‌گیتس" تاکنون ده‌ها میلیارد دلار به شرکتش اهدا کرده است.
 
"مارک زاکربرگ" موسس "فیس‌بوک" نیز قول داده است که  ۹۹درصد از سهام خود را به یک سازمان خیریه اهدا کند.
 
شرکت "آمازون" هم‌اکنون دومین شرکت ثروتمند جهان پس از "اپل" است.
 
سال گذشته "بزوس" به انجام تحقیقات در سرطان و دانشگاه "پرینستون" نیز کمک‌ مالی کرد.
 
"جف بزوس" علاوه بر شرکت آمازون، بنیانگذار  شرکت فضایی "بلواوریجین" است.
 
روزنامه معروف "واشینگتن‌پست" نیز متعلق‌به "بزوس" است.
 
گفتنی است در تاریخ ۶ مارس سال جاری، "بزوس" با ثبت ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸ نیز ارزش خالص دارایی‌های وی ۱۱۸٫۷میلیارد دلار برآورد شد.
 
گفته شده‌است که  وی در مسیر تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد در تاریخ معاصر است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.