سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 16, 2018
12:59 یکشنبه، 25ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93906

تمیز کردن خانه با ربات+تصاویر

یک شرکت آمریکایی، رباتی برای تمیز کردن خانه ارائه داده که به حسگر مجهز است.
 
به گزارش گیزمودو، شرکت جدیدی موسوم به "کورال روبوتز"(Coral Robots)، رباتی برای تمیز کردن خانه ارائه داده است.
 
این ربات موسوم به "کورال وان" (Coral One) که نخستین محصول شرکت "کورال روبوتز" است، به دوربین، لیزر، حسگر و باتری‌های پرقدرت مجهز شده و از عهده تمیز کردن خانه برمی‌آید. همچنین این ربات، یک جارو شارژی دستی دارد که به راحتی از بدنه آن خارج می‌شود و امکان تمیز کردن پله یا قفسه را برای کاربر فراهم می‌کند.
 
 
موتوری که برای مکش ربات تعبیه شده، در یک واحد جداگانه قرار گرفته و به راحتی و بدون نیاز به ابزار دیگری، قابل خارج کردن است. این موتور، باتری مخصوص به خود را دارد که شارژ آن، تا 30 دقیقه است اما در حالت "استاندارد"، امکان کار کردن تا 90 دقیقه را برای ربات فراهم می‌کند.
 
کورال وان، از مجموعه‌ای حسگر آنبرد تشکیل شده تا نقشه‌ای از اتاق ارائه دهند و بهترین مسیر را برای ربات مشخص کنند. کورال وان برخلاف ربات‌های دیگر که نقشه را با یک اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس کاربر قرار می‌دهند، نقشه‌ها را در رایانه داخلی خود حفظ می‌کند.
 
استفاده نکردن از اپلیکیشن، امکان تنظیم کورال وان را به شکل ساده‌تر و بدون نیاز به وای‌فای فراهم می‌کند. به گفته شرکت سازنده، این روش موجب می‌شود کاربران، در مورد کسانی که می‌توانند نقشه خانه را ببینند، نگران نباشند.
 
 
کاربران می‌توانند برنامه تمیز کردن کورال وان را برای نظافت روازنه تنظیم کنند و یا با یک کنترل از راه دور، هدایت آن را انجام دهند.
 
"کورال وان" که قیمت آن 1000 پوند تعیین شده، در حال حاضر در آمریکا در دسترس است و به زودی به انگلستان نیز عرضه خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.