تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 16, 2018
13:06 یکشنبه، 25ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93911

فیلترینگ جنجالی 180 سایت گردشگری به دلیل استعلام ناقص

با استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی درباره سایت‌های فاقد مجوز فروش، 180 سایت گردشگری در روز تعطیل فیلتر شدند. بی‌توجهی به۲ نکته در این دستور با انتقاد رئیس سازمان گردشگری همراه شد، وزیر ارتباطات نیز برای رفع مشکل در حال رایزنی است.
 
اخیرا  در اقدامی جنجالی با فیلتر شدن حدود 180 سایت خدمات گردشگری فضای کسب وکارهای آنلاین در کشور دچار تشنج شده است.
 
طبق تجربه‌های مشابه دیگری، این سایت‌ها نیز در یک روز تعطیل فیلتر شدند و امکان پیگیری تا رسیدن روز کاری برای صاحبان آنها وجود نداشت.
 
*2 اشتباه در فیلتر گسترده سایت‌های گردشگری
 
امیر ناظمی عضو غیرموظف هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات اطلاعات در این باره اطلاعاتی را در تویئتر منتشر و اعلام کرده: «فیلتر حدود 180 سایت براساس استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی درباره اسامی سایت‌های فاقد مجوز فروش از این سازمان بوده است. 2 اشتباه در این استعلام نادیده‌ گرفتن 2 نوع از سایت‌ها بوده است. نخست سایت‌هایی که پارتنر دارای مجوز دارند و دوم سایت‌های مقایسه و معرفی. در این باره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دادستان صحبت و پیچیدگی های فنی را تشریح کردند.»
 
*انتقاد کسب و کارهای اینترنتی گردشگری از فیلتر یک شبه
یک کسب و کار اینترنتی که در فروش خدمات هتل و پرواز فعال است، پنجشنبه 22 شهریور ماه 1397 اعلام کرد که بدون دریافت هیچگونه اخطار و اطلاع رسانی از سوی مراجع ذی ربط فیلتر شده است.
 
مدیر این کسب و کار گفته: طی سه سال اخیر به 130 هزار مسافر شامل  هزار توریست خارجی خدمت رسانی کرده و هدف آن بر مقرون به صرفه کردن سفر و ایجاد انگیزه برای افزایش سفرهای داخلی برای مردم ایران است که در این روزهای پرتقاضا برای سفر، فیلتر ناگهانی سایت سبب از دست دادن مشتری و کاهش فروش می شود و به این کسب و کار و کسب و کارهای نوین در صنعت گردشگری ضربه وارد می‌کند. 
 
*انتقاد تلویحی رئیس سازمان میراث گردشگری از فیلتر شدن سایت‌های گردشگری و وعده پیگیری
 
پس از این اتفاق علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتقاد تلویحی از مسدود شدن فعالیت سایت‌های گردشگری وعده پیگیری این موضوع را داده است. 
 
وی در توئیتی اعلام کرده: در کنار تلخی‌های ناملایمات ارزی شاهد رونق گردشگری در جذب گردشگر بوده ایم. انسداد ایجاد شده در فعالیت برخی استارتاپ‌های خدماتی در مقطع حساس کنونی را پیگیری می‌کنم. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.