اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 17, 2018
11:33 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93932

پشتیبانی مرورگر گوگل کروم از حسگر اثرانگشت

گوگل با افزودن قابلیت احراز هویت با اثرانگشت به نسخه بتای مرورگر گوگل کروم سعی دارد امنیت سایبری کاربران این مرورگر را افزایش دهد.
 
به گزارش phonearena، شرکت گوگل به‌عنوان توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی گوگل کروم در آخرین نسخه بتاکروم، پشتیبانی از اثرانگشت کاربران را در دستگاه‌های اندرویدی و سیستم عامل مک افزوده است تا بدین ترتیب به کاربرانش درباره محافظت از حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خود اطمینان دهد و خیال آن‌ها را از دسترسی هکرها و مجرمان سایبری آسوده سازد.
 
گوگل‌کروم که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان محسوب می‌شود، حالا در جدیدترین نسخه بتای خود میزبان قابلیت کاربردی جدیدی است که به موجب آن کاربران با قرار دادن و اسکن اثرانگشت خود برروی گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خود قادر خواهند بود از احراز هویت بیومتریک بهره‌مند شده و به‌عنوان یک لایه امنیتی اضافه بر سازمان به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی خود استفاده کنند.
 
این قابلیت به نسخه مرورگر مربوطه در دستگاه‌های اندرویدی و مک‌بوک پرو این امکان را می‌دهد تا حسگرهای اثرانگشت بکاررفته و طراحی شده در بتاکروم، از اثرانگشت کاربران اسکن گرفته و به افزایش امنیت سایبری کاربرانش کمک کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.